Helium ventil
OK Klaus Icon_cool

At man ikke har noget at bruge helium ventilen til betyder jo ikke at man ikke kan interesser sig for teknikken omkring den,
alt det med vores ur interesse handler jo dybest set ikke om behov.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Jeg mener klart den har en funktion. Spørgsmålet er om et dykkerur der kan gå til 2000m kan klare sig uden ved saturationsdykning?
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Hvis vi taler ren optik, så syntes jeg faktisk godt om en helium ventil på uret.. Giver ofte den rå dykker lidt mere "kant" efter min mening.. Det skal siges at jeg bedst kan lidt de manuelle modeller, som blandet Oris og Omega bruger..
Mvh Henrik A

Min YouTube channel, subscribe hvis du syntes: https://www.youtube.com/watch?v=CQ67JCUpNRw&t=7s
Svar
Selvfølgelig har helium ventilen en funktion og berettigelse for mig viser det noget om hvor seriøst uret er lavet,
det jeg mente var at os almindelige badedyr Icon_e_wink nok aldrig kommer til at bruge funktionen men derfor kan den jo godt interesser os Icon_cool

Jeg mener der er tale om 2 forskellige ting meter angivelsen på uret fortæller om hvor stort et tryk uret kan tåle at være omgivet af,
(det våde element) jeg er med på at du som dykker kan arbejde fra en klokke hvor uret både vil være i det våde (vandet)
og i det tørre element nemlig selve dykkerklokken,i den form for dyk må man vel være begrænset af hvor stor dybde ens dragt kan klare når
man på samme tid skal kunne arbejde i den.

Der hvor jeg ser det som en super ting at ure med feks Seiko L-pakning selv sørger for at "udlufte" er når man befinder sig i et undervands fartøj
i sit almindelig tøj på de største dybder vores have tilbyder,og udforsker en verden vi ved meget mindre om en hvad der
er og foregår ude i rummet så er det da meget godt at uret selv sørger for at glasset ikke popper af Icon_e_wink
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
I do not think it matters very much to 99% of divers if the watch comes with a Helium valve or not . So we could conclude that most Helium valves are a waste of space , and are of no pratical use at all . But i am sure that it costs more to build it onto the watch .
Many watches are made with all sorts of dibs and dabs on them , that have no real use what so ever . But they can be used as a sales argument Icon_e_biggrin1 Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
Ja også jeg har læst flere steder (og har selvsagt ikke link nu sorry), at det i høj grad handler om hvor godt glasset sidder fast - og de pakninger der bruges der.
Sidder glasset ikke stærkt nok - hopper det ud (helium trænger ex ind når dykkeren er i dykkerklokke på vej op - eller oppe på jorden inden trykudligning - og når trykket ude så bliver normalt på overfladen, så vil overtryk af helium ploppe glasset af)
Ved kombination af kassen og pakningen der kan sive - (helium ikke vand) ud og så kan ex Seiko og IWC undvære ventilen. Jeg tror at andre beholder den, nok så meget fordi det er tradition, og at alle sikkert kunne konstruere uden. Den giver MÅSKE en lille ekstra sikkerhed for uret - hvis den virker - men jeg tror der er en del tradition i det, fra den gang Oris og Rolex begyndte med det i "rigtige" dykkerure
Jeg er ret sikker på at ex IWC og Seiko har testet det med helium - men for alle os almindelige er det jo ligemeget
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)