Nyt Omega Seamaster 300 M Chronometer - hvad skal jeg gi´
Kære Jer,

Jeg skal købe mit første "high-end" ur og har vaklet mellem et Submariner eller Seamaster. Valget blev seamaster, da det i min optik bare er er pænere ur.

Nu ønsker jeg at købe den nyeste seamaster, 212.30.41.20.01.003, men er lidt usikker på prisen. Man kan købe det lettere brugt / nyt på dba for ca. 18.000 kr - fra februar 12 - listeprisen er 26.000 kr.(som I jo nok ved)

Jeg har dog en ide om at jeg gerne selv vil hente det i en forretning af forskellige årsager - men hvad skal man som minimum "kræve" i rabat? Jeg talte med én som fik 15% på listeprisen - hvilket svarer til 21.100 kr.

Mit spørgsmål går vel på:
1) Er 18.000 kr. ok for uret, når det er nyt, men ikke købt i en "forretning".
2) Hvad skal jeg forvente i rabat på den nye Omega Seamaster 300 M Chronometer

Håber på hjælp fra erfarne urtosser...!...

/Peter
Svar
Hej,

Det du vil købe er ikke et "high end" ur, men et "luksusur" i følge een af de få brugt-ur-sælgere som færdes på siden her.

Well, i ut.'s optik er der forskel på submariner og seamaster 300, især brand- og prismæssigt, men lad det hvile.

Du kan ikke forlange en sk.. i rabat, det kommer helt an på handlen.

Den model du har kig på kan du købe hos urværker.dk for 21.695,- plus fragt - om du vil give 18.000,- for et brugt ur i f.t. den nævnte ny-pris eller hos en forhandler hvor du evt. kan få 10 - 15 % rabat, ja valget er dit. Icon_e_biggrin

Personlig ville jeg købe et nyt ur, dét har jeg gjort med et Omega PO ur, og kan så selv påføre det brugsspor.

Hvis du vælger at købe det nævnte nye/brugte til 18 k, så skal du have alle bokse (inden- og ydre) og kort etc. med.

Mvh.

Jørgen
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)