Svar: 6,129
Tråde: 559
Modtaget Likes: 151 i 91 svar
Givet Likes: 29
Min nye PO måtte blive hjemme fra skiferie, og da jeg ved hjemkomsten skulle indstille tid og dato, opdagede jeg til min "rædsel", at jeg skulle stå og dreje timeviseren frem, for at få skiftet dato

Har jeg misset noget, eller er det den eneste måde at skifte dato på cal. 8500 urene? Jeg kan forstå at det er nødvendigt med sådan en løsning på GMT ure, men hvorfor er løsningen anvendt på en diver uden GMT? Undskyld hvis jeg spørger lidt dumt, men det undrer mig lidt...
De venligste hilsner, John
•
Hvad siger manualen?
Ut. har den gamle cal.2500 og jeg skal da lige være sikker på, at skruen er i hak inden jeg kan ændre datoen.
Mvh.
Jørgen
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
Min ploprof holder jo vinter i bankboksen så jeg kan ikke teste, men jeg er ret sikker på, at ha undret mig når jeg 1/7 normalt tager den på og stiller den. Jeg husker som, at kronen har 3 hak
Inderst (når man har løsnet den fra screw-down er til optræk.
nr 2 er til at stille dato, og det er ikke et egentlig quickskift. Det er timeviseren som hopper rundt i hele timespring (praktisk hvis man rejser i tidszoner med hele timespring) uden at påvirke sekund og minutviser som går uhindret videre. Er det en dag frem går det jo lynhurtigt når den sådan springer i hele timer.
Jeg MENER også at huske, at man kan stille baglæns - der skal den forbi kl 19 mener jeg - og det er jo nyttigt hvis den står på den 3 og skal tilbage til den 2.
Jeg husker ikke, om man kan stille endnu hurtigere frem ved bare at køre et godt stykke forbi midnat og så tilbage igen - og har ikke turdet heller.
3 hak ud - fuldt fart ud - er så til at stille tiden. Her hacker sekundviseren så man kan stille helt præcist
Sådan TROR jeg det er
vh
•
Svar: 2,424
Tråde: 158
Modtaget Likes: 161 i 80 svar
Givet Likes: 28
Som jeg læser brugervejledningen (og så skal man som bekendt være presset

)
... har Hannover fuldstændig ret, også med "at stille baglæns"
(brugervejledning til alle Omega kalibre findes i øvrigt på Omega Link Centralen)
Med brugervejledningens beskrivelse af "et dato skift hver gang midnat passeres", bliver det vist til en del "fingergymnastik".
Med venlig hilsen - Geodoc
•
Svar: 6,129
Tråde: 559
Modtaget Likes: 151 i 91 svar
Givet Likes: 29
Jeg undrer mig stadig over, at man har valgt en sådan løsning til at skifte dato med på så nyt et værk. Det minder jo lidt om vintage modellernes "quick set" af dato. Som nævnt tidligere, så kan jeg fint forstå løsningen til et GMT ur, og se det smarte i at kunne stille timeviseren seperat. Men det er da lidt underligt, at man skal stå og dreje og dreje så meget, hvis man ikke har brugt uret i lang tid, for at få datoen stillet korrekt - ikke mindst, når det nu
ikke er et GMT ur. Ikke meget "quick" i det, efter min mening

Men er der en "logisk forklaring" på tingene? Hvad kan forklaringen være på, at Omega har "løst" tingene på denne måde, når det nu ikke er et GMT ur?
De venligste hilsner, John
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
Joepete Skrev:Hvad kan forklaringen være på, at Omega har "løst" tingene på denne måde, når det nu ikke er et GMT ur?
a hexx of a good question - aner det ikke -
•