Afskrivning
#11
Peter Skrev:Hej

Tværtimod stiger en del af micromærkerne i værdi, man kan bare tage Benarus Megalodon, det ur er nærmest umulig at få fat i, og det stiger kun for hver dag der går, jeg har for nylig lavet en handel med Torben, hvor jeg byttede mig til et Korsbek Ocean Explorer, og kvaliteten på det ur var i mine øjne meget fin, men så havde jeg åbnet uret for en regulering, og der opdagede jeg at uret var meget bedre bygget end jeg nogensinde havde turdet håbe på, for hvor mange ure har ikke mindre end tre pakninger når man åbner dem og endda med blødjernskerne, jeg er ihvertfald meget glad for mit Korsbek Ocean Explorer, så stor tak til Torben for en fin byttehandel, det ur vist blevet en keeper. Icon_smil

MVH Peter
Just do not try to sell ur part exchange the Korsbek outside of Denmark with a dealer.They would not even look at it Icon_e_wink Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#12
... men men men... hvad er så et mikromærke?.... det er jo både mærker som Helson og Lüm-Tec, som er robuste tool/dykkerure, men også mere horologisk interessante mærker som ure fra Dornblüth, Thomas Ninchritz, Hentschel osv osv. Så den såkaldte "mikromærke"-verden er i den grad en broget skare af ure (ment absolut positivt).
Om de så taber i værdi og er svære at få solgt, mere end de kendte mærker??.... i min logik er det måske endda nemmere at få solgt et ur fra et lidet kendt mærke. Dette bygger jeg på, at der altid vil være folk på udkig og når de så ser det pågældende ur, så slår de til, fordi der er meget få til salg. Ikke som med Rolex/Omega +100 ure til salg. Der kan ens ur nemt drukne i mængden.

Hilsen Peter
Svar
#13
I am not saying they are bad watches but I have noticed on many watch sites that nobody talks to much about how hard micro brands are to sell again.They pop up all the time these brands and they disapear all the time.I just think that when you sell a watch the public have the right to know if they can sell it again.I mean you would not buy a car you could not sell again would you? Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#14
Jeg tror måske at det er to forskellige ting.

Altså at sælge det privat via diverse salgssider og forums både i DK og i udlandet.
Og så at sælge det til forhandlere.

Privat - Der tror jeg Olsen har ret. Ikke så mange til salg og altid nogen der leder efter et.
Forhandlere - Der kan jeg godt forestille mig at det kan være svært at få et ordentlg pris, hvis de overhovedet vil have det.

CT-Watches har taget en del ind og også været i stand til at sælge dem. Han har forstand på dem og har måske den rette kundekreds til disse ure.
Så det kan lade sig gøre her i lille DK, at handle med micromærker.

Men det kan det altså også i udlandet - bare se Helsons bronze modeller.
På Paneristi.com er der en del med disse ure over hele verden lige fra Australien til Canada osv.
Så der ikke kun i DK, der er denne hype...............

Jeg tror på at der fortsat vil være et marked for denne type ure i fremtiden.
Svar
#15
Kim T Skrev:Jeg tror måske at det er to forskellige ting.

Altså at sælge det privat via diverse salgssider og forums både i DK og i udlandet.
Og så at sælge det til forhandlere.

Privat - Der tror jeg Olsen har ret. Ikke så mange til salg og altid nogen der leder efter et.
Forhandlere - Der kan jeg godt forestille mig at det kan være svært at få et ordentlg pris, hvis de overhovedet vil have det.

CT-Watches har taget en del ind og også været i stand til at sælge dem. Han har forstand på dem og har måske den rette kundekreds til disse ure.
Så det kan lade sig gøre her i lille DK, at handle med micromærker.

Men det kan det altså også i udlandet - bare se Helsons bronze modeller.
På Paneristi.com er der en del med disse ure over hele verden lige fra Australien til Canada osv.
Så der ikke kun i DK, der er denne hype...............

Jeg tror på at der fortsat vil være et marked for denne type ure i fremtiden.
I can agree to that Kim and it is a good thing that dealers like Claus give these brands a chance in the world.And at the same time Micro brands have a risk factor that is higher than established brands. Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#16
Man kan tænke mange forskellige ting om afskrivningen på disse micro mærker,
selv vil jeg holde øje med dem som kommer til salg,og lægge mærke til hvor meget og hvor hurtigt de bliver solgt Icon_question Icon_question
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)