Phillips Watches pre-view
I går inviterede Phillips Watches til eftersyn af et udvalg af ure, der snart kommer under hammeren. Samtidig viste de også et udvalg af kunst, møbler og smykker.

Det hele foregik hos Galerie Feldt på Nordre Toldbod i København.

Toppen af udvalget var nok George Daniels’ personlige ur, et vildt ur, der kan åbnes for at vise kronografen. Hvis I ser på mit dårlige billede, så kan I måske ane at det kan åbnes.

İmage

Udover dette vilde ur, som jo i sagens natur er det eneste af sin slags i verden, så havde Phillips medbragt et solidt udvalg af ure fra F.PJourne, Rolex, Lange, DeBethune, Vianney Halter, Urban Jurgensen, Patek, Audemars mfl. se bare billederne nedenfor.

İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage

İmage
İmage
İmage
İmage

Der var også en samtale mellem Kristian Haagen og Phillips udsendte urekspert, Alexandre Ghotbi. Han kan i øvrigt nydes på Instagram under handlet @the_vintage_lounge da hans fokus er vintage ure i den højere klasse.

İmage

En af de sjove ting er jo så at checke håndleddene på nogle af deltagerne. Se lige hvad der dukkede op…

En F.P. Journe tourbillon. Ikke ligefrem noget man ser hver dag.

İmage

En Ludovic Ballouard i platin. Heller ikke hverdagskost. Finessen her er at timetallet drejer alt efter hvad klokken er…fra at være på hovedet til at være korrekt. Fordi man kan…

İmage
İmage

En af de allergoddamnførste Lange 1 nogensinde lavet, nummer 76

İmage

İmage

Og til sidst en lille dessert…et af de smukkeste ure fra Voutilainen jeg nogensinde har set. Og ejeren har - mildest talt - en samling af den anden verden ud over dette ur.

İmage

İmage

Bagefter var der middag i et smukt lokale

İmage

Og desserten var potteplante (zoom ind på menuen for detaljer…) som smagte vildt godt.

İmage

For lige at give et eksempel på kunsten, så havde Phillips lige taget en original Banksy med. Første gang jeg så sådan en live.

İmage

Og sådan får man en torsdag aften til at gå i de københavnske saloner.

Claus

Svar
Wow, det må have kastet en del mundvand af sig. Ja også pga maden.
[-]
  • cfnissen
Svar
(16-09-2022, 07:29 AM)MichaelA Skrev: Wow, det må have kastet en del mundvand af sig. Ja også pga maden.

Haha. Ja, mundvand på flere fronter.

Ganske imponerende line-up, og dejligt at se andet end Rolex, Patek og AP. Skal klart have studeret deres ‘kataloger’ on-line i weekenden, og ikke kun på urene.

Har aldrig købt på auktion, så måske venter der en ny oplevelse forude.

Claus

Sent from my iPhone using Tapatalk

Svar
Hvis jeg lige var blevet udråbt til Konge tror jeg nok jeg kunne finde en kandidat i den samling til at markere begivenheden.
Var C3 til stede, I wonder?
[-]
  • cfnissen
Svar
(16-09-2022, 05:43 PM)Jens Skrev: Hvis jeg lige var blevet udråbt til Konge tror jeg nok jeg kunne finde en kandidat i den samling til at markere begivenheden.

C3…..må jeg købe en vokal?

(16-09-2022, 08:24 PM)cfnissen Skrev:
(16-09-2022, 05:43 PM)Jens Skrev: Hvis jeg lige var blevet udråbt til Konge tror jeg nok jeg kunne finde en kandidat i den samling til at markere begivenheden.

Ahhh. Charles 3. Nope, så ham ikke. Men snakkede med en lidt snusket fyr, Andrew et-eller-andet. Han ledte efter job…

[-]
  • Jens
Svar
Han havde nok travlt med andet.

Men fx George Daniels eget ur - kommer det på auktion? Man skulle da tro at det var eget af et museum eller lign?
[-]
  • cfnissen
Svar
(16-09-2022, 09:32 PM)Jens Skrev: Han havde nok travlt med andet.

Men fx George Daniels eget ur - kommer det på auktion? Man skulle da tro at det var eget af et museum eller lign?

Oh yes. Det er et salgsfremstød det her, ikke en filantropisk foredragsrække.

Jeg mener, at det kommer under hammeren i November i Geneve. Skal nok blive spændende. Du kan se det på deres hjemmeside.

Claus

Sent from my iPad using Tapatalk

Svar

Ahhh. Charles 3. Nope, så ham ikke. Men snakkede med en lidt snusket fyr, Andrew et-eller-andet. Han ledte efter job…

Apropos Andrew…

https://twitter.com/clarke13george/statu...Mde4OTejHg

Sent from my iPad using Tapatalk

Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)