Just checking : Panerai
Hvad sker der med Panerai? Min opfattelse er at mærket for 10-15 år siden var "the shit" - kun overgået af Rolex på "hej - se mig" skalaen. Nu ser Jeg næsten aldrig opslag med Panerai mere ( følger lidt med her og så på watchprosite ). Er jeg forkert på den?
Svar
Jeg har gået med Panerai i 20 år og er heldigvis aldrig blevet spottet, eller kigget efter med det ur, så ved ikke helt hvor du har en effekt fra. Jeg har aldrig set og mødt den.
Svar
Jeg er enige i at Pam før mere end nu generelt set var mere hypet f.eks. Hvis det blev set på armen af kendte personer.

Ligesom jeg er sikker på at det også har haft betydning af den/de (for nogen) rigtige person/er ikke omtaler dem så meget mere, måske fordi interessen generelt er flyttet videre til andre mærker, syntes lignende er sket med LW her i Dannevang ihvertfald.

Måske det kan give en fornemmelse at genkendelse faktoren er faldt?

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
The fashion for wearing big watches has changed quite a bit in recent years.This i think
has hit the sales of Panerai in some markets.They have a very unique design and i
think they will bounce back again in the future.Now is a good time to buy one while
prices are low for used models.I have owned many and i can see myself buying one
again in the future.I have a soft spot for this brand,because they look so different to
all the other watches you can buy.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
Jeg går ikke så meget med mit mere, men er stadig glad fir det. Det får mest tid på min svigersøns håndled, for den kan bedre klare et ur i den størrelse. Men det er stadig et unikt design.

Det er blevet spottet en enkelt gang for et par år siden, hvor jeg holdt for rødt på cykel og en medcyklist pludselig sagde "Fedt ur". Jeg sagde tak og fik en god start på dagen.

Mvh.

Lars

Sendt fra min SM-A525F med Tapatalk
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
[-]
  • cfnissen
Svar
Dit spørgsmål falder næsten sammen med endnu en "afsløring" fra Perezcope:

https://perezcope.com/2022/03/27/the-new...wngrading/

Det er nok ikke den almindelige forbruger der læser den blog, men inkarnerede Paneristi som tidligere var aktive har det nok lidt svært med den alternative business moral der hersker, og svært ved fortsat at være brand-ambassadører. Jeg har altid opfattet Panerai som meget drevet af community, og mon ikke de har mistet adskillige støtter gennem de sidste år - det er mit gæt. Panerais design er uomtvisteligt unikt og der vil altid være kunder som syntes om det, mig selv inc., jeg har bare svært ved at elske firmaet som den urnørd jeg er. De bevæger sig på en måde i stik modsat retning af hvad jeg troede (håbede) de ville, nemlig at flytte sig opad i værdikæden og etablerer sig som en mere tung spiller på markedet inc., bedre værker, bedre forarbejdning. Om et ur er "pengene værd" er for mig et fjollet spørgsmål, det er det _aldrig_ , det er en hobby for mig og derfor skal jeg også på een eller anden måde identificerer mig med de værdier som producenten udtrykker. Der er vist ingen producent der laver ure for forbrugerens skyld, men de fleste sender dog i det mindste et signal om at de respekterer kunderne - det syntes jeg ikke at Panerai gør i øjeblikket.
[-]
  • cfnissen, Jens, KOP
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)