DB ejer i 6 mdr.
Her 6 mdr. inde som DB ejer vil jeg lave et lille review af mit ur,
hvor jeg nedfælder mine erfaringer med det på godt og ondt med de til og fra jeg fortog.

Selve uret.
Mit er deres model 99.1 på 42mm i stål som har vist sig at være en rigtig god hverdags kombo for mig,
det sidder komfortabelt på armen uden at gøre meget væsen af sig dog føles det størrer end andre 42mm ure jeg har haft, men intet der gener.

Værket køre upåklageligt jeg har ikke målt det men tager DBs ord for at alt er som det skal være (intet tyder på andet Icon_blink )
det er bygget på et Unitas blue print på 99.1 modellen (modsat 99.0) har DB dog udført så mange modifikationer at det i mine øjne (og andres) opfattes som et in-house.

Uret er monteret med DBs alligator læderrem som også er utrolig behagelig at bære.

Udtryk.
Skiven er en hvid ikke poleret keramisk skive som man kan læse mere om her. https://www.dornblueth.com/99.9-ceramics
med denne skive får man det klassiske udtryk af en skive i emalje men med langt større styrke,
det giver også frit valg med hensyn til farven. Icon_cool

Teamet i mit ur skulle være klassisk så jeg var ikke i tvivl og har aldrig fortrudt jeg kan stadigvæk her 6 mdr. efter første øjekast,
sidde og falder lidt i staver over hvor smuk jeg syntes den skive er. 

2 andre mantra jeg også havde for uret var at det skulle udtrykke less is more og underspillet luksus,
det gik jeg efter ved at få tallene på skiven rejst (de er udført i sterling sølv behandlet blå) samt fjernet made in germany under kl.6

Viserne er standard udført i stål og varmebehandlet blå på korrekt håndværksmæssigvis,
før som nu syntes jeg de er smukke som få. Icon_drunken

En keramisk skive er altid som min. fuldt indgraveret = intet print fra DB,
så sammen med tallene til valgte jeg alene på railen som køre udenom tallene rejste 5 minutter markører.

Alt i alt en kombo som jeg stadigvæk er lige så glad for som dag et, da alt for mig spiller sammen som jeg havde håbet/forstillet mig.

Uret har levet op til alle mine forventninger og mere til det har udvidet mit syn på til hvad og hvornår man kan går med et ur i denne stilart,
jeg finder stadigvæk stor glæde i at kigge på det (ude at vide hvad klokken er Icon_blink )
og konstatere at mine til og fravalg virker som jeg havde forstillet mig. Icon_cool

Her er lige lidt (gamle) billeder som afslutning.
İmage
İmage
İmage
İmage

Tak fordi du holdte ud. Icon_Up
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Det er også en rigtig smukt ur. Jeg kan godt lide, at du som køber har været med i hele processen og ikke "bare får en hyldevare".
Svar
Mange ure er sjældent så smukke og er vild med DB og deres smukke ure Icon_not
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
Tak for dit review - et DB står stadig højt på min liste. Det er så fedt, at man selv kan være med til at bestemme alle detaljerne og du har taget nogle rigtig gode valg og "skabt" et smukt ur!
Svar
En stor årsag til at det blev et ur fra en lille producent,
til prisen kunne jeg sagtens have fundet et ur hos de store mærker som også ville tiltale mig,
men så ville det stadigvæk "kun" være en hyldevare.

Og jeg havde bare lyst til noget helt andet end det.
[-]
  • base924
Svar
Sidste opdate efter en lille mdr. mere med uret er at jeg har bestilt en anden rem til uret,
oprindelig havde jeg den lyse brune på billederne og en sort begge med stikninger i samme farve som remmen.

DB har remme i small, medium og large og standard leveres de med medium remme hvis ikke andet er aftalt, ingen af de andre størrelser koster dog ekstra,
min brune rem sidder/virker fint nok men er det varmt og jeg sætter den i det yderste af de to huller jeg benytter kan den ikke helt fange nr. 2 sikring.

Derfor ringede jeg og spurgte om jeg kunne bytte den anden rem i medium jeg havde og ligge som jeg endnu ikke havde brugt?
som altid var der super betjening og hurtig svar fra DB, jeg kunne bare sende den retur og så sender de en large retur til mig i en valgfri farve.

Så nu har jeg bytte min sorte rem med sorte stikninger (lidt for "sikkert" valg til mig) ud med en mørke brun med hvid stikninger,
som jeg er sikker på vil spille rigtig godt sammen med alle urets farver. 

Der er virkelig nogle andre mærker der kunne bruge et kursus i kunde pleje/modtagelse hos dem. Icon_blink
[-]
  • cfnissen
Svar
Så flot - både uret og den efterfølgende service omkring remmen. 

Jeg tror du har fundet en af de fremtidige veje for urbranchen, det personlige ur der er indrettet nøjagtigt som du vil have det. 

Det er til køberen, der har købt stangvarer og har lært sig lidt om ure og deres teknik mv. og nu har et klart billede af hvad han (ja...han) har brug for.

Det matcher fint en af de megatrends, der udfolder sig pt., nemlig individualisme, dvs. jeg vil have din vare/service nøjagtigt som JEG vil have den. 

Se fx. her https://www.hrone.lu/actualites/six-glob...e-prepared

Udfordringen for alle virksomheder (også urbranchen) er så at indrette sig så man kan levere individualisme i tilstrækkelig grad. Det er den svære kunst - hvordan kan ens produktionsproces indrettes så man får illusionen af frit valg som kunde. Nike har jo fx. gjort det med Nike ID. 

Nå, det var en masse business-bla-bla. Det korte af det lange er, at uret er superflot og bringer dig en vild glæde helt ned på detaljeniveau. Det er sgu da fantastisk!

Claus

[-]
  • Stensbjerg
Svar
Jeg er sikker på at det er fremtiden Claus (også) for mange ur producenter,
at sikre sig en evne til at kunne lave ure der er personaliseret til "rimelige" priser
En mulighed som tidligere mere var forbeholdt ure/mærke til skyhøje priser.

Du rammer min ide/årsag til købet spot on Claus Icon_not
Jeg kan bare ikke krydre med de samme udtryk. Icon_blink Icon_e_biggrin1
[-]
  • cfnissen
Svar
(13-05-2019, 06:37 PM)cfnissen Skrev: Så flot - både uret og den efterfølgende service omkring remmen. 

Jeg tror du har fundet en af de fremtidige veje for urbranchen, det personlige ur der er indrettet nøjagtigt som du vil have det. 

Det er til køberen, der har købt stangvarer og har lært sig lidt om ure og deres teknik mv. og nu har et klart billede af hvad han (ja...han) har brug for.

Det matcher fint en af de megatrends, der udfolder sig pt., nemlig individualisme, dvs. jeg vil have din vare/service nøjagtigt som JEG vil have den. 

Se fx. her https://www.hrone.lu/actualites/six-glob...e-prepared

Udfordringen for alle virksomheder (også urbranchen) er så at indrette sig så man kan levere individualisme i tilstrækkelig grad. Det er den svære kunst - hvordan kan ens produktionsproces indrettes så man får illusionen af frit valg som kunde. Nike har jo fx. gjort det med Nike ID. 

Nå, det var en masse business-bla-bla. Det korte af det lange er, at uret er superflot og bringer dig en vild glæde helt ned på detaljeniveau. Det er sgu da fantastisk!

Claus
Ja, det er interessant at følge, hvordan en ny trend opstår og på et tidspunkt bliver mainstream. Ochs and junior har netop prøvet at systematisere idéen om unikke mekaniske ure som man selv designer. Derudover tilstræber de en tæt kontakt til køber, og hvis man har særlige ønsker til materialer eller andet kan man få det med (mod betaling). Jeg er lidt lun på mærket, og vil bestemt ikke afvise, at et eksemplar kan finde vej til mit håndled på et tidspunkt!
De laver i øvrigt den mest præcise månefase, der er til at købe for "almindelige" penge. Helt fantastisk ingeniørarbejde med ganske få komponenter!

Sendt fra min WAS-LX1 med Tapatalk
[-]
  • cfnissen
Svar
Så er remmen landet som altid super hurtig service Icon_cool
nøddebrun alligator er et match made in heaven til cream farvet ceramic hvis man spørger mig Icon_party

Mangler dog at få den monteret men har fixet det issue den anden havde,
så måske jeg trækker glæden lidt endnu. Icon_e_biggrin1
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)