Sende (dyrt) ur til udlandet som privat
Det har tidligere været nævnt herinde og jeg har også googlet en del,
men har endnu ikke fundet en løsning på hvordan man kan sende et dyrt ur til udlandet, som privat. Jeg undersøgte det, da jeg solgte/byttede mit IWC Spitfire - jeg endte med at køre til Dragør hvor DHL, FedEx, UPS og Postnord ligger på stribe. DHL var dem, der ville forsikre den højeste værdi, nemlig 5.000 Euro. 

Nu har jeg så sat mit VC Overseas til salg, så hvordan får jeg sendt det til udlandet? Alle bud modtages med kyshånd :-) Hvis der er en, som kan sende det som Erhverv for mig, så er jeg også villig til at belønne det med rødvin, kontanter, marcipanbrød eller hvad der skal til :-)

Jeg har ikke fået det solgt endnu, men har lige accepteret et bud.
Svar
Jeg har en TNT erhvervskonto...
Måske det kan bruges?

Hvor skal det hen?

Sendt fra min MI MAX 3 med Tapatalk
Svar
Mange tak for tilbuddet - det skal potentielt til Grækenland (hvis vi kan blive enige om prisen :-)).

Jeg har dog lige fundet ud af, at DHL gerne vil forsikre det hvis de afhenter det på min privatadresse. Så vil de faktisk forsikre op til 375.000. Ved indlevering vil de "kun" forsikre op til 5.000 Euro. Hvis jeg bruger deres online prisberegner, så vil det koste ca. 1.200 for selve forsendelsen og så 800 DKK for en forsikring på 80.000 (de tager 100 DKK pr. 10.000 kr. forsikringsværdi).

Men indtil videre har køber afslået mit prisforslag, hvor jeg havde taget hans bud og lagt 250 euro oveni til forsendelse.

Endnu en gang tak!

(09-12-2018, 10:26 PM)KristianK Skrev: Jeg har en TNT erhvervskonto...
Måske det kan bruges?

Hvor skal det hen?

Sendt fra min MI MAX 3 med Tapatalk
Svar
Konge fedt ur. Jeg synes godt nok man får meget ur for pengene!
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Tak og helt enig :-). Jeg er heller ikke 100% sikker på, at jeg vil skille mig af med det. Når jeg tænker ure i den prisklasse, så kan jeg ikke rigtig komme på et, som jeg hellere vil have :-). "Problemet" er, at jeg er blevet vild med IWC 5023 og hvis jeg skal have den, så skal jeg minimum skille mig af med VC'en og sikkert også et ur mere.
Svar
Hvis vi antager at køber under alle omstændigheder har bankoverført til dig?

- Så kunne alternativet være at splitte en fly billet tur/retur(til kbh. naturligvis) - det kan vel også fåes for ml. 1-2k...

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
[-]
  • KristianK
Svar
Ja, du har ret, men med 4 børn og arbejde, så er det svært at rive 1-2 ud af kalenderen til det :-) Hvor gerne jeg end ville - så kunne man jo få en tur ud af det :-)
Svar
Tænkte mere du skulle få køberen til Kbh.?  Icon_Up

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
Ah, godt tænkt - det havde jeg ikke lige overvejet :-)
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)