Rolex Submariner Comex - spørgsmål
Jeg har set et Rolex Submariner Comex, som har en dykkerkrans med prikker hele vejen rundt. For mig virker dette som en kopi, da jeg vil mene at Rolex kun bruger streger fra 0-15 på deres dykkerkrans på Submariner. Samtidigt er et SUB Comex ret sjældent, så det styrker min mistanke.

Hvad siger i?

Sent from my iPad using Tapatalk
Svar
COMEX Subs og Sea-Dwellere har alm. bezel. Milsubs har markeringer hele vejen rundt, lidt ala det så gen-introduceret på Sea-Dweller 116600.

Foto fra DRSD.com

İmage

Sent from my iPhone using Tapatalk
Keld
Svar
Men det her er prikker. İmage

Svar
(28-12-2017, 12:12 PM)ALGJ Skrev: Men det her er prikker. İmage

Der er ikke én synlig ægte del på det ur

Keld
[-]
  • ALGJ
Svar
Så er vi enige. Alene det at have et Sub Comex er så vidt jeg kan læse også ret vildt. Der skulle vist kun være lavet omkring 50 stk.

Svar
(28-12-2017, 12:16 PM)ALGJ Skrev: Så er vi enige. Alene det at have et Sub Comex er så vidt jeg kan læse også ret vildt. Der skulle vist kun være lavet omkring 50 stk.

Det afhænger af referencen. Men der findes ikke en Big Crown COMEX Sub. Og slet ikke med Red Triangle insert. Hele uret er noget misk mask.

Keld
Svar
Tak for hjælpen.

[-]
  • keldw
Svar
Her er lidt http://www.drsd.com/watch-info/comex/comex-watches.html

Keld
[-]
  • ALGJ
Svar
Miskmask også men fremfor alt er uret fake. Nøjagtigt denne "model" sælges hos de fleste større kopisider og naturligvis også hos alle de mindre (fra US $ 100 til 300), læg mærk til den meget jævn orange superluminova som prøver at give sig som "patineret tritium"...
Hvad skal man sige ?
Set gennem mine rådne etiske briller ville det måske lyde: "Yes, lav en fake hvis det er det, du har lyst til, men for G..s skyld og også din egen, prøv at gøre det bare en smule ordentligt... så bliver du ikke grinet ad".

Vh. og Godt Nytår - John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
[-]
  • ALGJ
Svar
Fake/uægte prædikatet fik det nu osse efter første billede.

Miskmask var pga at det er lavet som en hybrid af flere forskellige refs.

Keld
[-]
  • ALGJ
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)