Forhandle om prisen
Hej

Hvad er jeres erfaring i forhold til forhandlinger om prisen på ure?

Jeg står i den situation, at jeg har fundet 2 flotte IWC-ure jeg gerne vil købe.

De står til henholdsvis ~82.000 og ~42.000 hos de billigste forhandlere (London/Berlin - fundet via Chrono)

I Danmark har jeg kun kunne finde det dyreste af de to, og det bliver solgt til mellem ~105 og 130 (vejl. pris)

Jeg vil meget gerne se urene live en sidste gang før jeg køber dem. Dette tilbyder de ikke i London/Berlin. Urene er låst inde i en boks, og kan kun sendes.

Jeg har skrevet til de få IWC-forhandlere i DK, og jeg har fået svar fra Klarlund, der oplyser, at de ligger inde med begge ure. Dog intet om prisen. Jeg antager, at den er højere end de to udenlandske forhandlere.

Jeg vil rigtig gerne se (og købe) urene hos Klarlund, hvis de altså bare nogenlunde vil matche priserne. Gider ikke betale 20-30.000+ mere for den eksakt samme vare.

Skal jeg gøre mig nogle forhåbninger? Hvad siger jeres erfaring?

Mvh
Billeder til væggen hos Galleri Mynewart.dk - Malerier og plakater til salg.
Svar
Selvom jeg ikke er jyde, køber jeg meget få ting over 1000 kr uden at handle. Og jeg er også gået fordi sælger netop ikke ville handle.

/Bjørn.
Svar
Jeg blev opdraget til at have respekt for penge,
Derfor var det helt naturligt også at handle om prisen,
Da jeg begyndt at handle med alt muligt fra en tidlig alder,
De to ting hænger helt naturlig sammen for mig

Jeg blev forklaret teknikker moral og etik omkring det at handle,
På en fair og ordenlig måde også omkring prisen på varen.

i dag er det nærmest på auto pilot at handle om prisen 
når jeg/vi laver et større indkøb af en vis type.

Min hustru går altid når jeg spørger ind til prisen, 
men jeg har intet ubehag What so ever og jeg har sparet helt vildt mange penge gennem årene,
især på vare hvor mange i første omgang nok ikke vil tænke på at går efter en rabat.

Så forhandle alt det du kan komme til,
Så det bliver en handel du på både den økonomiske front (og de andre) er tilfreds. Icon_cool

Siger forhandleren ja til handlen er han tilfreds. Icon_blink
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Tak for svarene. :)

Det jeg egentlig fiskede lidt efter, var om nogle havde erfaring med, at de danske forhandlere var villige til at matche andre europæiske forhandlere/chrono24? Hvis prisen hos Klarlund fx. er 105-110 (set hos andre danske forhandlere), så er det jo noget af et spring ned til 82. :)

Det kommer givetvis an på hvor stor en avance, der er på urene i 50-100.000 kroner klassen.

Mvh
Billeder til væggen hos Galleri Mynewart.dk - Malerier og plakater til salg.
Svar
Jeg tror ikke en autoriseret forhandler er autoriseret ret længe, hvis han giver 25% rabat, men det kan det da være, at jeg taget fejl. Icon_blink
JK
Svar
Måske ikke 25%, men de er da som regel til at handle med, selv for sådan en som mig, der ikke er ret meget jyde Icon_smil
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
[-]
  • cfnissen
Svar
Spring ud i det  Icon_cool
Du får ikke mindre i hånden end du står med nu, uanset hvad.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • cfnissen
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)