Og det perfekte billige dress-ur er…….?
Jeg troede også, at jeg ville finde 36mm for lille.  Men nu har jeg lige skiftet fra min Datejust til min Sub, og så virker den stor.  Det kommer selvfølgelig an på, hvor stor arm, du har, men jeg synes ikke, du skal lade 36 mm afskrække dig.  

Jeg kan ikke gætte, hvad det er du har i tankerne, men lad mig supplere med nogle andre kommentarer angående dress:

Bør er dress ur ikke være guld?  Du kan eventuelt nøjes med double, hvis du ikke ønsker et ur i helguld, eller du ikke synes, at du vil have så mange penge i det.  Men mon iøvrigt ikke man med lidt snilde kan finde et Omega, Longiness, Eterna eller andet tilsvarende fra f.eks. ca 60'erne i 36mm og helguld til en rimelig pris?  

En anden tanke jeg havde omkring dress - især hvis det netop helst skal være oppe i en lidt større størrelse, og det samtidig skal holdes helt enkelt - er Meistersinger.  Et ur uden automatik og med kun en viser, så kan det da ikke blive enklere.

Jeg prøvede lidt for sjov at tænke - hvis det nu var mig.  Jeg kan ikke undvære dato, heller ikke på dress, og du kommer også kun med svage antydninger af et budget.  Så med guld og 36 mm, ikke-kvarts som parametre faldt jeg så over dette:

http://www.chrono24.de/all/zenith-automa...170551.htm

Der får du et moderne ure, meget enkelt design, guld, klassisk mærke med in-house værk for ca 14000 kr.

/Bjørn.
Svar
Mange gode bud her! Og dejligt at se omtale af nogle ure, vi ikke ser så mange indlæg om. For mit vedkommende endda ure, jeg ikke anede eksisterede. Meistersinger, f.eks., ser spændende ud, og jeg kan se, at de har også nogen med mere end 1 viser  -  hvilket måske bliver lidt FOR usædvanligt for min smag  ;-)

Det ur, jeg på forhånd havde i tankerne, er Nomos Club. Men altså ikke Club Datum eller Club Automat, som har været foreslået. De er begge større (hvilket er fint), men også betydeligt dyrere.

Den basale Nomos Club er det billigste ur, de laver. Kun 8.100 kr med stål-bag og 9.750 med safir-bag (priser fra deres egen "Nomos Shop" på nettet). Som en har skrevet, ville det nok være synd med stålbagkassen, når det fine værk er en så stor del af pointen med uret. Men til mindre end 10.000 kr er det da stadig billigt for sådan et ur.

Og tak for en PM, som fortalte mig, at Nomos faktisk har flere forhandlere i Danmark. Sjovt nok ingen i København, men bl.a. en i Køge. Hvilket godt nok også er lidt langt væk, men jeg må vel se, om jeg kan finde tid til at smutte ned og kigge på dem.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)