Dolmy stopur?
#1
Hej


Jeg har fået et stopur af et familiemedlem af mærket DOLMY. 
Har fået fortalt at det har ligget i en skuffe i en årrække.

Nogen der kender noget til det mærke, og hvornår uret er fra?

Er det noget møg, eller er det OK? Jeg kender intet til det.

Som I kan se på billederne står der 7 Jewels, 1/10 sekund, og Swiss made?


Det fremtræder næsten uden spor af brug og virker upåklageligt.

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage
Svar
#2
I 1968 da jeg startede som urmagersvend på Østerbrogade, København reparerede vi stopure for færdselspolitiet og jeg husker det som om det var præcis dette mærke og model. Dit ur er ikke fra færdselspolitiet, det ville da være graveret i bagkassen med afdeling og nummer.
Jeg husker det ikke som noget særligt. Måden at afsløre fartsyndere har udviklet sig siden  Icon_smil
P.N.
Svar
#3
okay tak.

Så har det da nogle år på bagen, men så kan jeg jo godt regne ud det ikke har nogen særlig værdi
Svar
#4
For samlere måske, det vides ikke  Icon_smil
P.N.
Svar
#5
Jeg ville betragte det som et hyggeligt klenodie og mindes min tid i skolen, hvor vores gymnastiklærer råbte og skreg efter os stakler, der ikke kunne løbe 100m tilstrækkeligt hurtigt. Uret minder i hvert fald meget om de stopure, som læreren værnede om som en hunkat over sine killinger. Vi langsomme knægte skulle i hvert fald ikke have lov til at låne uret til noget som helst.

/Bjørn.
Svar
#6
Dolmy dobbelkronograf, mint med B&P - 9 jewels.
Bruger faktisk uret for manuel tidtagning når vi er ude at lege på Jyllandsringen.
Fantastisk god til mellemtider og så passer uret vist godt ind i Touring Car løber hvor mange deltagerbiler er absolut ikke noget veteran men alligevel med nogle år på banen - so to say.
Mvh. John

İmage

İmage
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)