Arne Jacobsen ure
Vidste ikke helt hvor jeg skulle oprette tråden, prøver her.

Jeg har gået og kigget lidt rundt på nettet efter et ur med sort skive, eftersom jeg for nyligt anskaffede mig et Tissot Tradition T063.610.16.037.00 med hvid skive.

Jeg læste en artikel om dress ure, og der stod noget om at hvide skiver var til om dagen, og sorte skiver til om aften og black tie.

Jeg har fundet det her med Arne Jacobsen design, men er i tvivl ang. indmad osv.

Er der nogen der har erfaringer eller ved noget mere ang urværk osv?

https://www.anytimewatches.com/da/arne-j...-2001.html

Alternativt har jeg kigget på

CERTINA DS POWERMATIC 80 C026.407.16.087.01

TISSOT CLASSIC DREAM T033.410.16.053.01
Svar
Dygtig markedsføring hvis det ur kan sælges for mellem 1800 og 2500,- med et Ronda kal. 1062 quartz-værk. At design koster er der selvfølgelig ikke noget nyt i. I dette tilfælde er det dog en fordel at værket kan udskiftes for få hundrede kroner så man behøver ikke have de store overvejelser om serviceomkostninger Icon_e_biggrin1 
P.N.
[-]
  • m.arsenio
Svar
Min mening er at Jacobsen ligner for meget et dameur i design. Men mht. til værket tager man ikke fejl at et quartzværk. Det skal nok blive ved med at gå. Derimod er Certina powerreserve 80 uret meget interessant, da gangreserve er 80 timer frem for alt for ofte ca 40 - 45 timer + du kan se værket bagfra.
[-]
  • m.arsenio
Svar
(25-01-2016, 12:59 AM)P.N. Skrev: Dygtig markedsføring hvis det ur kan sælges for mellem 1800 og 2500,- med et Ronda kal. 1062 quartz-værk. At design koster er der selvfølgelig ikke noget nyt i. I dette tilfælde er det dog en fordel at værket kan udskiftes for få hundrede kroner så man behøver ikke have de store overvejelser om serviceomkostninger Icon_e_biggrin1 
P.N.

Ja, det kan du have ret i :)

Har googlet det urværk og det koster jo ikke mere end 9€

(25-01-2016, 09:33 AM)stenstrupigen Skrev: Min mening er at Jacobsen ligner for meget et dameur i design. Men mht. til værket tager man ikke fejl at et quartzværk. Det skal nok blive ved med at gå. Derimod er Certina powerreserve 80 uret meget interessant, da gangreserve er 80 timer frem for alt for ofte ca 40 - 45 timer + du kan se værket bagfra.

Ja, det ser ret flot ud, også.
Jeg er ellers ikke meget for Automatiske ure, da man som regel SKAL gå med dem hver dag, uden at man lige kan bruge et andet ur, uden at skulle indstille det automatiske igen.
Men 80 timer lyder bedre.

Ellers har Seiko vist nogle Kinetic der kan holde reserve i '6 mdr', det er måske mere på papiret de kan det?
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)