Rolex Air King
#1
Hey alle sammen,

Først og fremmest tak for et super godt forum, der har bidraget med mange timers læsning.

Jeg står og kunne godt bruge lidt guidance da jeg overvejer at investere i et Rolex Oyster Perpetual Air King.

Uret er kan ses her:
https://www.chrono24.dk/rolex/oyster-air...otepad.htm

Det står til 2.099 €, fra 1998, perfekt stand (ifølge sælger) og kommer med boks og papirer.

Mine spørgsmål går først fremmest på:

Kan jeg vide mig sikker på at uret er ægte bare fordi der følge papier og tags med?

Er prisen for uret fornuftig? Der er en del andre til ca samme pris, så tænker ikke at den er mistænksom lav.

Samtidig skriver han at prisen er til at forhandle - ville det være realistisk at starte med et bud på 1800 €? For højt/for lavt?

Dernæst er han "private seller" og har ikke alle de kvalifikationsmærker andre sælgere har - er det så dumt at handle med ham?

Beklager de mange spørgsmål og på forhånd tak for hjælpen :)

Mvh

Anders
Svar
#2
Hi Anders,The watch looks okay.But if it was me and i could find the watch with a dealer,i would feel safer.Great little watch.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#3
Jeg ville så vist mulig holde mig fra Private handler i udlandet. Det er bøvlet hvis der er problemer. Der er jo rigtig mange af de ure, og skulle jeg vælge ville jeg have et enten som er i middelstand og så give det service herhjemme eller et som har fået service for nylig, og så betale ca. 4.000 kr mere.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)