Windows 10
Hvor mange af jer herinde har opdateret til det nye windows 10 ?

Jeg var lidt spændt på om denne opdatering ville give problemer med mine grafiske programmer, men heldigvis kører det fint.

Det har modsat tidligere oplevelser, som fra 7 til 8 (skod oplevelse) været en meget enkel opdatering hvor det vigtigste spiller videre som om intet er hændt, så lige nu er jeg godt tilfreds.
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
Som altid lige en lille hurtig video af det nye layout

Svar
(01-08-2015, 07:30 PM)Miwes Skrev: Hvor mange af jer herinde har opdateret til det nye windows 10 ?

Jeg var lidt spændt på om denne opdatering ville give problemer med mine grafiske programmer, men heldigvis kører det fint.

Det har modsat tidligere oplevelser, som fra 7 til 8 (skod oplevelse) været en meget enkel opdatering hvor det vigtigste spiller videre som om intet er hændt, så lige nu er jeg godt tilfreds.
Jeg har ikke oplevet nævneværdige problemer.
Dog har jeg en WLAN-stick fra TP-LINK (N600) som nægter at finde mit 5 GHz netværk. Det leverer væsentlig bedre performance end mit gamle D-Link (DWA-140... Eller 160?).
Også D-Link performer noget ringere end før, målt alene på up/download test, hvor jeg ikke kommer højere end 50-60 Mbit mod tidligere ca. 100.

Jeg har opgraderet min ældre HP ProBook med 8 GB ram og købt en Samsung Evo 850 og det er helt fantastisk så godt det kører.
Jeg vil sige at det kører mindst lige så godt (altså som brugeroplevelse) som min Lenovo X250 med Win7 og den er spritny med samme specs i ram og SSD (dog ikke Evo)

Sendt fra min SM-N910F med Tapatalk
Svar
Det skal så lige siges at mit Office365, der vil Publisher ikke køre :(
Og det er så MS begge dele jo :/
Svar
"Din enhed støtter ikke Windows 10."
Dog er Microsoft villigt til at hjælpe mig med at skaffe en ny "enhed", som jeg så kan opgradere til at køre Win 10  Icon_e_biggrin1
Nu, at være ærlig, er "enheden" en Medion fra... 2007. Igen det samme problem, jeg har haft f. eks. med min smartphone (smart...?). Når alt i dag er designet og bygget for 2 - 3 års brug&smid væk, kommer man i problemer om tre - fire år når styresystemer er forældet for at kunne opdatere app´s etc.
Det samme kan jeg se med nye (billigere) biler. Snart skifter de alle indmædder når man skal have en ny pære for blinklyset.
G-d hvor er jeg glæd for at køre i 23 år gammel, pænt restaureret og renoveret bil, man stadigvæk kan købe små stumper i løsvægt og ikke blive terroriseret af en skizofren kørekomputer.
Men det er nu vist osse hele idéen bag denne site ? Altså, at dyrke nobelt analog (ur-) teknik ?

Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Der er altid lidt indkøringsvanskeligheder og det meste bliver løst hen af vejen og det er prisen for at springe på tidlig i processen.

John> godt at du holder dig fra de moderne biler, som kan hackes og man kan overtage styringen via bilens mediacenter...what! Icon_lol

Nej må vi så bede om noget gammelt mekanisk grej Icon_Up

Tilbage til styresystemet, hvor jeg er bruger af både windows og mac, og ved godt hvad jeg ville vælge, hvis ikke jeg skulle arbejde med begge kva. mit job på en erhvervsskole. Nu er jeg som sagt spændt på hvor stor en tids-røver den nye Windows 10 bliver ?

Svar
Jeg skal på ingen måde have det, selvom MS gør, hvad de kan for at lokke. Jeg har også fjernet det lille ikon, der dukkede op og gladeligt oplyste om, at det kunne lade sig gøre. Men det, jeg har (Windows 7 og office 2010), er, hvad jeg har brug for. Jeg får absolut intet ved ad opgradere ud over risiko for besvær.

/Bjørn
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)