Feriehilsen fra Rom
Hermed en lille hilsen fra Rom, Den Evige Stad. 

Vi boede i en lokal lejlighed mellem Termini og Monti. Opgangen var et studie i marmor, træ og tidlig elevator konstruktion ind i en lejlighed.
İmage

Nabolaget var travlt, autentisk og meget typisk for Rom.
İmage

På snart sagt ethvert gadehjørne ligger der små steder, hvor den lille sult kan stilles.
İmage

Ikke langt fra os lå den smukke Santa Maria degli Angeli e dei Martiri. Kirkerne gør sig også smukt om aftenen.
İmage

På pladsen foran kirken kunne man hver dag finde denne flotte farvestrålende vogn.
İmage

Øverst på vores "At besøge liste" stod Pantheon, Alle Guders Tempel. Hele bygningen oplyses af et enkelt hun i den store smukke kuppel. Et åndedrætsberøvende syn at skue op imod.
İmage

Undervejs var der indlagt kaffepauser på nogle af Roms gode kaffebarer. I særklasse var Sant Eustachie Il Caffe. 
İmage

Turen over Tiberen var smuk via Sant Angelo broen.
İmage

På pladsen foran Peterskirken stod vi i kø i over 1 time for at komme ind og se selve kirken.
İmage

Da vi var kommet ind var oplevelsen så stor, at vi helt glemte at tage fotos. Et enkelt loft på vej ud blev det dog til.
İmage

Rom er fyldt med restauranter. Vi gjorde meget ud af at vælge de, som de lokale romere også frekventerede.
İmage

Alt i alt var Rom en stor oplevelse. Jeg var glad for, at vi havde valgt at indlægge alternative sights ifht de store kendte. Ved vort næste besøg vil vi vælge en anden bydel at bo i, og så udforske Rom derfra. Erfaringen lige nu er nemlig, at man umuligt kan nå at udforske hele Rom ad ét besøg - hvis der skal være tid til "fordøjelse".   
De venligste hilsner, John
Svar
Tak for den lille rejsebeskrivelse Icon_Up
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
Fantastisk! Kunne vildt godt tænke mig at komme derned engang! Der er vist nok og se på :-)
Men.. Mangler der ikke et wristshot af et ur? :-P

-Sent using Rock, Paper and the occasional Scissors-
Svar
Ur valget var let gjort, da det skulle være en klokke, der kunne gå til lidt af hvert:

İmage
Svar
Kæresten og jeg tager en måneds tid til italien i sommerferien. Starter i milano og bevæger os ned langs vestkysten ala. Interrail til rom og vender om langs østkysten og slutter af i venedig inden vi tager til milano og flyver hjem igen. Har aldrig oplevet den italienske kultur andet end i rom og turiststederne så det glæder vi os til...
Svar
Fede billeder.  Icon_Up

Tager til Rom i 4 dage med fruen om en uge. 

Skal bo i en hyggelig lejlighed bag Castel Angelo. 

Glæder mig. 
Mvh Kim 
Svar
Fedt indlæg, skal til Rom i Oktober 4 overnatninger og skal bo ved Termini. Dit indlæg gør, at vi glæder os mere ;-) kan man ikke bestille frontline billetter til Peters Kirken, så man undgår køen?
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar
I kan roligt glæde Jer til de dejlige ture, I hver især har planlagt! Jeg glæder mig til at høre mere om dem, når I vender hjem!!

Ved mange af de store attraktioner kan man vist bestille tid online, og dermed undgå de værste køer. Hvilke det gælder, er jeg dog ikke helt klar over...

Jeg kan klart anbefale, at man har alternative sights blandt de mest kendte, når man besøger Rom. Dermed går tiden ikke kun til steder, hvor der er rigtig mange mennesker, men også til steder, som på andre måder kan være spændende, end de forventelige.

Henrik, hvis du skal bo nær Termini, er det en god idé at søge de små gader mod lejligheden. Derved oplever du et lidt mere autentisk Rom, end det man ser, når man bevæger sig på hovedgaderne ved stationen.

Nyd Jeres ture! Icon_Up
Svar
Vi så de vigtigste steder sidste år... I år står den på max hygge.

Campo Fiori og Trastevere er mine yndlingsområder.

Vi skal dog en tur forbi Pantheon og Trevi

Lige et skud af uret jeg havde på sidste år..

İmage

Sent from my iPad using Tapatalk
Mvh Kim 
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)