Svar: 1,761
Tråde: 50
Modtaget Likes: 328 i 198 svar
Givet Likes: 72
(01-05-2015, 10:20 AM)longbear Skrev: FEDT. !
En hel lille military samling; '53 FA + W10 + Airman + Omega WWW
Respekt!
Har selv overvejet om jeg skulle købe een eller anden post-war cockpit clock Sinn / Revue Thommen / Dodane til at matche mine ure - havde jo stor succes med mit Funkraumuhr som nu tikker lystigt på mit kontor, og det er ugens højdepunkt når jeg trækker 8-dages værket op:
KLAK KLAK KLAK ..... :)
Takker!
ja - omega mk10+11 - jeg har også denison recased anno 56 - fede ure
Airman har jeg komplet med B/P.
Mht spitfire urene så var planen noget med at få dem op på væggen en dag....
Jeg skal se om jeg kan skyde billede af dem alle en dag samlet
Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
•
Svar: 914
Tråde: 166
Modtaget Likes: 81 i 49 svar
Givet Likes: 11
(29-04-2015, 08:32 AM)maclerche Skrev: Det er nu spændende med de gamle fly fra krigen. For ca 12 år siden gravede man efter et fly
ved Maribo hvor man mente at der skulle ligge et, man var så tæt på at man kunne lugte bensin, men opgav så pga. Pengemangel
Det var så sådan jeg huskede det, men en tur på biblioteket gav en lidt anden historie.... Hukommelsen er ikke hvad den har været!
Den 26/08-2002 lokaliseres flyet i Refshale mose og efter ganske lidt gravning findes flyet en tysk Messerschmitt 110G-4. Maribo kommune stiller en gravemaskine til rådighed og næste dag findes mange dele fra flyet og personlige efekter bla. En pung, mønter medaljoner og et armbåndsur ( Jeg vil forsøge at finde ud af hvor det blev af ) og ID mærke. Man fandt også flere af maskingeværene.
Hvad man ikke fandt var de to motorer som var 12 cylindrede Daimler-Benz som hver ydede 1300 HK. Motorerne lå simpelthen for langt nede efter styrtet i mosen!
•