SeaDweller: Ægte vs. Replica
A copy watch is just a complete waste of space.It is to put it bluntly,just something pretending to be something else.And is that not what the people who wear them are trying to do? Why pay say 2-3000dkr for a good Rolex copy,when you can buy a genuine Seiko for the same money.The reason people buy them is because they wish to emulate others who wear the real thing.So the saying.Copy watches are for copy people is true.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
CabizFX Skrev:
mtp Skrev:Holdning til et fake ur? Tjah, hver mand sin smag og ret til at gå med hvad som helst, uanset om man kalder det kopi eller homage, som i din signatur.

Det du snakker om mit homage, det er bare et "for sjovt" ur - jeg købte til 10k.. - ikke noget specielt, men det er en sjældenhed hvis at jeg går med det. Min Seamaster PO og Breitling Transocean, er de to jeg skiftes med at have på.
Citat:
Sorry but your Daytona is just a piece of watchmaking junk.It is a complete fake,and will always be judged as such.No serious watchmaker would give you a piece of paper on that.And even if it was the only one in the world,it would not be rare.It would still be Junk.Sorry to tell you this,but we all learn from our mistakes Icon_e_smile
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
Enig med Willy her - smid det pis ud, din seamaster og breitling er jo to super fede ure.
Det virker lidt som en mand med porshe og en lækker audi køber en Toyota og smækker et Ferrari logo på.. Mere vil have mere Icon_e_smile
If you ain't using it, you abusing it!
Svar
Fik min guldsmed (KN) til at smide et 2836-2 ETA med Tag Heuer markings i.. Som jeg købte fra http://www.ofrei.com - så satte min urmager det i det vintage daytona jeg købte, hvor urværket var helt smadret i. Icon_e_smile så det er faktisk ikke falsk, eller jo. Det er en blanding af to mærker jo.. Icon_e_smile
Omega Seamaster Planet Ocean.
Breitling Transocean.
Rolex Daytona - (homage med tag heuer urværk)
Svar
CabizFX Skrev:så det er faktisk ikke falsk, eller jo. Det er en blanding af to mærker jo.. Icon_e_smile

Det er i hvert fald ikke Rolex lige meget hvordan man vender og drejer den. En Fiat bliver jo heller ikke en BMW af at smide en BMW motor i.

Men jeg forstår godt din kamp for at få det til at fungere. Jeg har selv en forkærlighed for Daytona'en.
Svar
Citat:Fik min guldsmed (KN) til at smide et 2836-2 ETA med Tag Heuer markings i.. Som jeg købte fra http://www.ofrei.com - så satte min urmager det i det vintage daytona jeg købte, hvor urværket var helt smadret i. Icon_e_smile så det er faktisk ikke falsk, eller jo. Det er en blanding af to mærker jo.. Icon_e_smile
Nu synes jeg det er på tide at du smider et par billeder her. Jeg er blevet ret så nysgerrig om at se det her "(ægte?) Daytona med smadret urværk".
Hvilket ref. er Daytonaen ?
Er det nu et ægte D. ser jeg ikke personligt så skævt på det at du har fået et ETA værk smækket i - jeg regner med at det er noget midlertidigt indtil du kan få støvet et ægte urværk op ? De er ikke nemme at finde, men med ihærdigt arbejde kan de findes, dog aldrig billigt.

Men, please, nogle billeder !

God weekend - John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Du satte et ETA værk i en vintage Daytona Icon_e_surprised
Der er selvfølgelig en første gang for alt ting...

Håber du har gemt de gamle stumper,
Hvorfor ikke bruge pengene på at få lavet det værk som passer til uret. Icon_question

Vil også meget gerne se de billeder John efterlyser.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Daytona er en kronograf og værket du har puttet i er ikke et kronograf-værk eller?
Svar
Ja var ude i lidt de samme tanker,
Derfor ville jeg rigtig gerne se billeder.

Og det giver man 10k for (mangler en smilie der klør sig i håret) Icon_e_wink
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)