Jeg har skrevet en post i din anden tråd om Chrono24
Det ur du viser kender jeg ikke og jeg har aldrig hørt om mærket, men oprigtigt talt tvivler jeg meget på, at det er endog 10 kilo værd !
Jeg har ingen tiltro til Lauritz vurderingspriser og/eller deres ekspertise - og heller ikke til deres seriøsitet, når det gælder salg af nye varer !
Mit gæt vil være, at det viste ur, er med et billigt kinesisk produceret værk og at det er smækket sammen af billige cnc producerede dele - jeg ville selv ikke give over 1000 kr. for det .
Mit råd til dig, hvis du vil ofre 8-20.000 kr. på et godt ur, vil være at købe et brugt ur hos en af de danske brugturshandlere, som jeg nævner i min post i den anden tråd og så fra et anerkendt mærke !
Hvis du køber det viste ur til mere end 1000 kr. bliver du næsten uundgåeligt snydt !
Jeg er ked af, hvis du synes jeg virker lidt hård her, men jeg ville virkelig nødigt se en ny urinteresseret spilde penge på et ur som dette, som 6 måneder efter at du har købt det vil være nærmest usælgeligt igen for mere end 4-500 kr. på DBA !