Første "rigtige ur". Konstruktiv kritik modtages ;)
Sjovt ligner et Omega som jeg har haft, må jeg være så fræk at spørge hvor du har købt det?

Martin

Ras H Skrev:
Baun Skrev:vh Baun

Så var jeg måske lidt for hurtig til at afvise dig. Det beklager jeg.
For jeg fortsatte rigtigt nok med et mekanisk ur nogle år senere, men er nu stadig glad for quartzuret, og bruger det også stadig. Jeg er rigtigt glad for mine mekaniske ure, sikkert af de samme grunde som mange andre her inde, nemlig at jeg er fascineret af hvad mennesker kan lave at tekniske ting, hvis de først gør sig umage, og så naturligvis en god del forfængelighed. Jeg syntes det er rart at have noget på armen som er lidt sjældent, og som alle og enhver ikke har.

Når det er sagt, så er jeg dog loren ved at anbefale min hobby til andre, da det er en dyr hobby, med mange faldgruber som kan gøre den endnu dyrere, hvis man ikke kigger sig godt for. Selvom jeg begyndte at kigge med her inde næsten samtidigt med at jeg købte det første mekaniske ur har jeg begået(og begår dem stadig) en del begynderfejl.

Og ud fra Rubberducks budget sat op imod størrelsen og funktionerne på det ur han viste, så tænkte jeg at han nok kun blev skuffet hvis han begyndte at kigge efter mekaniske ure. For for 2500 får du ikke meget. Man kunne måske godt finde en ny-serviceret tissot fra sidste halvdel af 60erne, men der ville ikke være kronograf, det ville langt fra være så stort som det han havde forelsket sig i og så ville det potentielt indeholde flere udgifter af en anseelig størrelse i forhold til anskaffelsesprisen.

Nedenfor kan det første og det sidste ur i min samling ses på mit spinkle håndled. Det længst til venstre er fra ca 1969 det andet fra ca 2010. Min indkøbspris var ca den samme. Det første har jeg lige brugt knap 1300.- ekstra på (og følt at jeg fik det billigt!). Det andet har jeg aldrig brugt en krone på.
Jeg er naturligvis langt gladere for omegaen og tænker at den skal på 24/7 det næste stykke tid, men er også lykkelig for at jeg startede med tissoten, da jeg ville have knækket halsen og følt mig ked af det, snydt og dum hvis jeg var lagt ud med omegaen, blandt andet fordi denne krævede en ret stor ekstra investering for at kunne bruges.

İmage

Så jeg vil stadig mene at tissoturet som er i den første post er et godt sted at starte, hvis man skal have et flot hverdagsur. Så kan man jo altid opgradere senere:)
mvh ras
Svar
Hej RD og velkommen til "vores lille "skøre" hjørne af WWW Icon_e_wink

Jeg vil henvise til denne lille artikel som Mads G. (tidl. bruger af forum?) har skrevet om mindre kostbare mekaniske ure:

http://www.vintageure.dk/DesktopDefault.aspx?tabid=297

Der ud over to forslag:

1) Prøv det, prøv det, prøv det! Du skal prøve et ur på armen for at finde ud af on det er dig!

2) Kig på brugt - der kan spares mange penge, hvis man kigger sig lidt omkring!
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings

Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)