Så kom dommen fra Klarlund.
Den gode nyhed er at uret fungerer og skal ikke igennem andet end en rensning
Den dårlige, eller måske dårlige, er at remmen er slidt og skal udskiftes. Når jeg siger måske dårlig er det fordi jeg ikke ved præcis hvor slidt den er. De nævner at den nok ikke holder længe hvis man bruger den når man hver dag dyrker sin mountain bike. Men jeg syntes ikke den føles særlig løs og den kan, efter Klarlunds vurdering, godt holde til normalt brug i et stykke tid. De nævner også at de måske ikke vil polere den så meget som selve ur huset pga af dens mere skrøblige stand.
De gav mig også en pris på et nyt safir glas. Efter min mening trænger den ikke til et nyt glas, selvom der er mikroskopiske hakker visse steder på kanten.
Pris i alt:
Klargøring: kr. 4650
Ny rem: kr. 7000
Nyt safir glas: kr. 1775
Ialt kr. 13335 for at bringe den til en tilstand meget tæt på nyt og en salgspris det ligner omkring 18000 efter hvad jeg har googlet mig frem til.
Men men men... For kr. 4650 kan man gøre den meget pæn og funktionsduelig uden at være "helt oppe og ringe" som et nyt ur. Så kan den måske sælges for 15000.
Så efter nogen overvejelse påtænker jeg at sætte den til salg for kr. 8000 i sin nuværende stand eller 15000 efter en service og polering.
Hvordan syntes i det lyder?
mvh
René