Comfortable Watches
It is no secret that many popular watches from famous brands are not the most comfortable to wear . The case can move around on your wrist or the bracelet digs into your wrist etc etc .
We have of course all differently shaped wrists . So a watch that fits and is comfortable on one wrist is not always so on the next persons wrist . I think to many watches are made with sharp edges on the winding crown or bracelet that dig into your wrist . I wonder for example how many customers have said no to a IWC big pilot , because of the huge crown that digs into the back of your hand . If IWC had thought about it , they could have smoothed that crown , so that it would not irritate so much . Putting all watch winding crowns at the 4.0.clock position gets my vote .
The old Rolex watch bracelets were not the best you could buy , but they were comfortable . Omega have also made nice bracelets in my opinion , with nicely rounded edges that are comfortable to wear . IWC made the best , but without micro adjustment Icon_e_sad . But ok there are so many bracelets- straps out there , lets hear some opinons on what you think are comfortable to wear .
Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
Ahhh: Dejligt komfortabelt
İmage
Dette også:
İmage
Og dette:
İmage
Og ikke at forglemme:
İmage
Disse ure kan alle blive på 24/7 - bortset fra Omega Dynamic, som jeg ikke tør tage med i bad!
/
Kristen
Svar
Som mit ovenstående indlæg viser, har bærekomfort ikke meget med pris at gøre. (Eller ikke nødvendigvis).
Disse ure føler man sig i godt selskab med. De er "bløde" og omgængelige og man behøver ikke at frygte nærkontakt med dørkarme og lignende.
De har alle en vis tyngde, så man ikke glemmer at man har dem på.
Mit Datejust havde jeg faktisk på 24/7 i 25 år!
/
Kristen
Svar
Jeg er på mange punkter enig med Willy her - og også med, at det ikke nødvendigvis behøver at være de dyreste ure, der er de mest komfortable.

For mit vedkommende, så er de mest komfortable ure, jeg har haft dem, der har været i stand til at kombinere forholdsvis lav vægt, ringe højde, diameter ikke over 42mm og med en lænke i god kvalitet uden skarpe kanter og med en lås, der ikke gnaver !! .............. har jeg nu husket det hele !! Icon_e_wink

Et par eksempler:

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Mit nr. 1 er helt klart mit Rolex Datejust (fra 2008) skarpt forfulgt af mit Rolex Milgauss (fra 2009).
mvh
Jeppe
Svar
Stadigvæg, de 2 mest behagelige at have på:

İmage

og:

İmage

God weekend !
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
İmage
İmage
Det er en spændende tråd for mig, idet jeg går en del op i, hvilke lænker og remme der sidder på mine ure. Jeg synes det er sjovt, at få et ur til fuldstændig at skifte karakter, når remmen eller lænken byttes ud.
Jeg kan bedst lide lænker, men dette primært set ud fra et æstetisk synspunkt, jeg må jo indrømme at lænker nogle gange skraber hen over f.eks. En bordplade, når jeg brugen en mus o.l.
Mit sidst erhvervede ur på lænke er et IWC 3536, og det så jeg virkelig frem til, ikke mindst fordi "alle" siger at deres lænker er de fedeste der findes. Jeg er imidlertid ikke 100% glad, lænken river lidt i hårene på oversiden af håndleddet..... Til gengæld er jeg vildt overrasket over bærekomforten på den tilhørende gummirem. Jeg troede, fejlagtigt, at det hele ville blive svedigt, ikke mindst i denne sommers varme.
Min bedste lænke er dog den afbildede, UN gmt san marco, som føles som at tage en handske på!
Der skal helst ikke gå for mange ure, før jeg køber nyt ur.......
Svar
Omega Seamaster, 300 m Professional (2254.50.00).

Utroligt dejligt ur at have på, selv i sommervarmen. Det er der - og det er der ikke.
Meget behageligt at gå med, og et rigtig godt og gedigent ur, i det hele taget.

God weekend Icon_e_smile

/JS
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)