Citizen eco drive Royal Marine Commandos
Måtte bare eje dette high end quartz, efter at have foræret mit Citizen BM6400 til min hustru. Titanium mono-blok urkasse, shock proof, anti magnetic, WR 300 meter og kevlar rem.
Svar
Nice !! Icon_e_biggrin

Havde godt set den på Time Zone - kom gerne med flere oplysninger og billeder !!
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Følger i aften....
Svar
[attachment=2]<!-- ia2 -->IMG_4482-001.JPG<!-- ia2 -->[/attachment][attachment=1]<!-- ia1 -->IMG_4492-002.JPG<!-- ia1 -->[/attachment][attachment=0]<!-- ia0 -->IMG_4483-001.JPG<!-- ia0 -->[/attachment]
Svar
[attachment=2]<!-- ia2 -->IMG_4487-001.JPG<!-- ia2 -->[/attachment][attachment=1]<!-- ia1 -->IMG_4488-001.JPG<!-- ia1 -->[/attachment][attachment=0]<!-- ia0 -->IMG_4490-001.JPG<!-- ia0 -->[/attachment]
Svar
[attachment=1]<!-- ia1 -->IMG_4492-002.JPG<!-- ia1 -->[/attachment][attachment=0]<!-- ia0 -->IMG_4496-001.JPG<!-- ia0 -->[/attachment]

Modellen har eksisteret tidligere som Promaster - gjort berømt af Ray Mears, engelsk bushcraft guru. Super lume og en forventet levetid på "batteriet" på ca. 20-30 år - ingen ved det endnu, da eco drive først kom frem i 90´erne. 2,5 mm safir krystal og coated Titanium. Kan dog ridses, men jeg foretrækker så også patina Icon_mrgreen

BM6400 til ca. 1000 kr. i UK er et ganske fint alternativ - for andre end horologer Icon_e_biggrin

Mange briter er lidt tøvende overfor modellen pga. "Royal Marines" mærket. Fuldt forståeligt, da jeg f.eks. ikke ville gå med ur med Livgarden påtrykt, da jeg gjorde tjeneste på Bornholm. Men som dansker har man jo ikke noget forhold til de britiske regimenter, så jeg betragter det som et statement mht. soliditet og kvalitet.
Svar
Det er et ret fedt ur - anderledes men alligevel er der lånt meget fra de gamle britiske Smiths og CWC militærure.

Ved ikke helt med Commando´s mærket, men det er jo på den anden side ikke anderledes, end når der står "Navy Seal" eller "Americas Cup" på andre ure !

Fed detalje med det lille metal "dog-tag" på remmen til navn, blodtype m.v. ! Icon_smil
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)