Svar: 1
Tråde: 1
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Hej! Dette er mit første indlæg herinde
Jeg er i gang med at købe et brugt Rolex Air King cirka 1990, da der kun følger et lille rolex hylster og servicepapirer fra 2011 der garantere ægteheden fra Urmageren Ragnar, vil jeg gerne selv få den verificeret. Men jeg er i tvivl om hvilken urmager jeg skal tage det til, jeg står mellem Klarlund og Ravnkilde, jeg vil helst Klarlund da det er en Rolex forhandler, men jeg ved ikke hvis jeg vil give 975 ,- for et tjek, når Ravnkilde gøre det for 250 ,- + jeg kan få et tryktjek for 300,- ( i alt 550 ,-)
Er der nogen der har gode eller dårlig oplevelser med de overstående urmager og hvilken synes i vil være klogest at tage. Jeg poster et billede af uret nedenfor, fik det for 14600 ,- købt af John Fogtmann ham der sælger vintage rolex på R-ure.dk. Det kommer fra 90' og har fået af vide det intet fejler. Vil gerne høre jeres input omkring uret og hvis i kender til sælgeren må i endelig også gerne fortælle.
mvh emilie
•
Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
Sælgeren sælger ikke fake ure (og, det er for længe siden jeg så sidst en fake Airking). John F. er en old school jysk kræmmer. Jeg har altid fundet ud af det med ham. Hvis man skulle absolut sige noget kritisk om Fogtmann, er det nok at han ikke har billeder af sine ure på sin side.
Når man køber sit første ur og har læst en masse af de her fakes (som ikke handles i DK af nethandlere med faste hjemmesider, det er landet her lidt for lille til !), kan man gå lidt i selvsving. Hvis uret har servicepapirer fra 2011 er der bestemt ingen grund til at få det serviceret. Et ægthedstjeck ville være lidt af en overkill. Du kan jo demontere lænken fra kl. 6 og læse serienumret (mellem hornene) og sammenligne at det er samme nummer som i servicecertifikatet.
Jeg ville ta´ en lille tur og spørge flere urmagere om hvad de vil tage for en trykprøve - prisen svinger jo fra kr. 50 til 300... Klarlund kan du glemme, deres priser for vintage Rolex service er lige skruet op til latterlige højder.
Du kan altid henvende dig til Bo Mölbak, Østre Farigmasgade - ham ville jeg tro mest på i Kbh, i Jylland Poul Halse i Horsens.
Og - tillykke med klokken, den er flot !
Mv. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  )
•
Svar: 40
Tråde: 11
Flot ur og lyder som om det er med de rigtige papirer. Men når R-ure bliver nævnt i samme sætning som "jysk krammer", så klør mine nakkehår og jeg ville bruge en AD'er der er indbegrebet af Rolex (i mon verden) og få uret kigget godt igennem (evt serviceret så du ved det er gjort).
Derfor .... Jeg ville bruge Klarlund, få 100% styr på stumperne og acceptere at betale lidt ekstra i dette tilfælde.
Men det er måske bare mig
•
Svar: 4,455
Tråde: 283
Modtaget Likes: 3,254 i 1,131 svar
Givet Likes: 2,347
Geoexp Skrev:Men det er måske bare mig

Det er vist bare dig - tror at udtrykket "jysk kræmmer" her skal forstås positivt
Jeg kender ikke selv til firmaet eller manden bag, men når John (TioMalo), der er et mangeårigt og respekteret medlem herinde med stor erfaring indenfor vintage Rolex, specielt Air King, Date Just og Day Date siger god for manden, så vil de fleste herinde tage det for gode varer - heriblandt mig !!
Klarlund .......... og særligt Klarlunds priser.......... er klart overkill for et ur som dette !!
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
•
Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
Citat:Derfor .... Jeg ville bruge Klarlund, få 100% styr på stumperne og acceptere at betale lidt ekstra i dette tilfælde.
Jo-jo. Den der "at betale lidt mere" eksisterer desværre ikke mere. Hos PK hedder det i dag med vintage Rolex "at betale riiiiigtigt meget mere".
"Jysk kræmmer" er bare en modelbetegnelse for urpushere.
"Café dengsene" hedder den næste generation.
Og begge betegnelser er absolut neutrale - de findes både i gode og dårlige udgaver.
Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  )
•
Kan kun sige at jeg har været fuldt ud tilfreds med Klarlund og at den service jeg har fået retfærdiggøre deres priser (eller sådan har det været tidligere).
Ja, jeg har indhentet priser andre steder
... og selvfølgelig er der gode /dårlige oplevelser alle steder
•
Svar: 4,455
Tråde: 283
Modtaget Likes: 3,254 i 1,131 svar
Givet Likes: 2,347
Geoexp Skrev:Kan kun sige at jeg har været fuldt ud tilfreds med Klarlund og at den service jeg har fået retfærdiggøre deres priser (eller sådan har det været tidligere).
Ja, jeg har indhentet priser andre steder
... og selvfølgelig er der gode /dårlige oplevelser alle steder
Du vil altså råde køberen til at få et ur verificeret hos Klarlund til ca. 1000 kr. selvom der foreligger servicepapirer fra Ragnar i Odense, hvoraf man kan checke ægtheden ved at sammenligne serienummeret på uret og papirerne OG så vil du samtidig råde køberen til at bruge 6000 kr. på et service (hvilket er Klarlunds nuværende standardpris for service af vintage Rolex, før evt. reservedele) uagtet uret har fået service i 2011 hos Ragnar ??? (her forudsætter jeg naturligvis at serienumret på uret og servicepapirerne matcher !  )
Jeg drager ikke Klarlunds ekspertise eller service i tvivl og hvis det er priser, du kan accpetere for en sådan ydelse, så har jeg ikke noget problem med, at du selv betaler for det, når det er dine egne ure.
Men at anbefale en førstegangskøber at bruge omkring 7000 kr. oveni urets pris for noget som dels er 850 kr. for dyrt og dels er en overflødig udgift på 6000 kr., det synes jeg altså ikke er i orden !!
Men det er måske bare mig ............... ?
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
•
Nu skrev jeg "... evt få uret serviceret" da jeg ikke ved hvilket service der er lavet tidligere og ikke kender historikken.
Min pointe med et service er, at skulle uret tilfældigvis have service, så bliver det jo valideret samtidig og den udgift er sparet.
(LÆS: ikke en anbefaling men en betragtning)
Men ja, hvis der bare er 500 kr forskel, så ville jeg vælge Klarlund i forhold til vurdering, da de er den officielle AD'er i København på Rolex' hjemmeside.
"Just for the record" .... fik min forsikrings-validering (på skrift) gratis her i Norge hos en officiel AD'er, da jeg flyttede herop
•
Svar: 4,199
Tråde: 300
Modtaget Likes: 603 i 381 svar
Givet Likes: 562
Klarlund do good work . Klarlund are also in my opinion swindling danish Rolex owners and pissing on them at the same time . Why pay these people the double , when you can get the same good work else where for half the price . I used to recomend them , but to do so now is irresponsible . Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
•
|