Omega De Ville dameur - Fortæl mig mere :D
Hej alle urentusiaster,

Jeg har netop fundet ud af at min mor havde et Omega De Ville fra da hun var 15-17 år og jeg har ingen anelse om noget som helst omkring det. Jeg synes at det er svært at finde det eksakte ur nogen steder. Har fundet par stykker der er runde men dette er ovalt.

er der nogen som kan fortælle mig noget om det og evt om det er noget værd? Icon_e_biggrin

İmage
Svar
Hej.

Her er et næsten magen til
[url]"http://www.chrono24.de/omega/omega-de-ville--id2301631.htm?dosearch=true&man=omega&manufacturerIds=187&maxAgeInDays=0&modelId=62&models=62&movementTypes=2&picnum=0&query=omega+de+ville&resultview=list&searchexplain=false&showpage=2&sortorder=0&tab=details&urlSubpath=%2Fomega%2Findex.htm&watchTypes=U" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.chrono24.de/omega/omega-de-v ... tchTypes=U[/url]"

Dette ur er dog i tip top stand og med 1 års garenti

Hvis du ofre 1.000 - 2.000 på service af det inkl. evt. en ny rem, kan du måske få 4.000 kr. for det med en masse tålmodighed. Det er nemmere at sælge hvis du har en boks og det ville være flot hvis du også have papirer på det.

Hvis det går nu og trænger til service, ja så er prisen vel 1.000 - 2.000 kr. alt efter hvor hurtig du ønsker at sælge (hvis det er det du vil)

VH

Nicholas
Svar
Hej!

Hvis uret ikke er i rent guld (se om bagsiden er i guld) er uret omkring 500-700 kr. værd hvis det virker. Et service vil ikke forøge værdien med mere end max. 500 hundrede kr. Omega dameure er desværre ikke i høj kurs og kan normalt købes for få hundrede kr. Hvis de er i 14 eller 18K guld er uret guldværdien værd.

Mvh. Thomas
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
Svar
Mange tak for svarene... lyder til at et service ville koste mere end urets værdi og derfor er det kun værd at bruge penge på hvis man mener det har en vis affektionsværdi for en? Icon_e_biggrin
Svar
CEPOMAN Skrev:Mange tak for svarene... lyder til at et service ville koste mere end urets værdi og derfor er det kun værd at bruge penge på hvis man mener det har en vis affektionsværdi for en? Icon_e_biggrin

Hvis der ikke står 14 K eller 18 K. elelr 525 eller 750 nogen steder på uret, er det doublé, godt nok i god kvalitet, men ikke nok til nogen forøgelse af værdien.

Ja, normalt kan det ikke betale sig økonomisk at give det service. Men hvis du kender en, der vil gå med det og det er foreksempel ens kone eller kæreste, vile jeg da overveje service. Så går det fint 7 -10 år igen.

VH

Nicholas
Svar
Stenstrup Skrev:
CEPOMAN Skrev:Mange tak for svarene... lyder til at et service ville koste mere end urets værdi og derfor er det kun værd at bruge penge på hvis man mener det har en vis affektionsværdi for en? Icon_e_biggrin

Hvis der ikke står 14 K eller 18 K. elelr 525 eller 750 nogen steder på uret, er det doublé, godt nok i god kvalitet, men ikke nok til nogen forøgelse af værdien.

Ja, normalt kan det ikke betale sig økonomisk at give det service. Men hvis du kender en, der vil gå med det og det er foreksempel ens kone eller kæreste, vile jeg da overveje service. Så går det fint 7 -10 år igen.

VH

Nicholas
Jeg takker for svaret. Helt enig med dig.. Icon_e_biggrin
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)