Heuer Carrera
#1
Hej alle

Jeg overvejer at købe et Heuer Carrera Re edition. Er der nogen som har erfaring med uret, urværket eller kan fortælle lidt om det?

Vh Morten
Svar
#2
Der findes to udgaver. En der ca 35mm ligesom de oprindelige med valjoux 72 værk. Den nye er med manuelt Lemania værk 1861. Den er vist også med plexi glas. Modellen blev lavet i guld og i stål. Stål modellen blev lavet med lakse farvet skive sort og sølv.

Omkring 2002 blev der introduceret en model med automatik(eta med modul) i 38mm og safir glas. Sølv og sort skive. Jeg mener de kalder værket for kaliber 17.
Svar
#3
Ok mange tak. Hvordan er kvaliteten af værkerne? Tænker f.eks. omkostninger ved reparation og den slags.
Desuden hvilket prisleje bør et brugt i god stand koste?

Vh
Svar
#4
Valjoux 72 er helt sikkert den smukkeste. Den er ogsaa en "diva" og Du kan regne med noedvendigheden til en revision alle par (faa) aar. Hvisse reservedele er ikke nemt at faa. Vaerket alene biver sjaeldent handlet under 300-400 Euro (den bliver gerne brugt til at fake Rlx Daytona...), og et fuldstaendigt ur med Valjoux 72 (vintage, "no-name" eller mindre kendt maerke) bliver normalt ikke solgt under 600 i bugten.

Her er et Valjoux 72 fra en Nivada Chronoking:

İmage

Lemania 1861 sidder ogsaa i Omega Speedmaster Professionel (siden 1969/1970, som version 861). Den seer ikke saa spektakulaer ud, men mindst i Omegaen er den helt utrolig robust og koerer med udemaerket praecision selv i ure som er mere end 40 aar gamle. Den kan i hvert fald anbefales.

861 fra en Omega Speedmaster fra 1971

İmage

De der ETA automatik modul chronographer er bestemt ikke daarlige, dog stort set kan de ikke nemt serviceres af en almindelig uremager (i modsaetning til Valjoux 72 og Lemania 1861), saa dem bliver man noed til at sende ind eller give til en "autoriseret" forhandler til service.

Desvaerre kan jeg ikke sige, hvad en Heuer koster. Hvis du vil bruge uret til hverdags, anbefaler jeg 1861. Ellers Valjoux 72, det er naermest en ikon af chronograph vaerker.
Skift ur, når du står op!
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)