Kunne vi hjælpes ad?
Kunne vi hjælpes ad, med at gøre vore indlæg lidt mere læsevenlige? - Her tænker jeg helt specifikt på, at indsætte links i et indlæg.

Når man vil orientere forum om en spændende artikel med et link, kan det ofte komme til at se således ud:
"Jeg fandt lige lidt om emnet:" <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?p=97108#p97108" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?p=97108#p97108</a><!-- l -->" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Hver gang den omhyggelige indlægsskriver har anvendt, [Vis prøve] - for at se om indlægget vises ordentligt på forum .......
... så lægger forumets (oldnordiske) editor en såkaldt "garbage collection" i halen på linket.
Der er altså ikke tale om en "fejl 40". - Fejlen ligger på længere afstand end de famøse 40 cm.

Endnu værre bliver det, såfremt en bruger citerer indlægget. Forumeditoren lægger endnu et "lag shit på".
Man fristes til at kommentere med et ramsaltet filmcitat: "I didn't know they piled shit that high!" - men det gør forumeditoren altså.

İmage
Anvender man "denne indpakning" af sit link, opnår man følgende:
# Forum editoren "lægger ikke skidt til", hver gang [Vis prøve] har været anvendt.
# Indlægget bliver ikke yderligere "klodret op", når [quote] er blevet anvendt.
# Linket kan gives en beskrivende og appetitvækkende ledetekst, der er en information i sig selv.

Man spørger måske sig selv, "Hvad ved sådan et gammelt computeranalfabet om det?", og svaret er: "Intet".
... men af skade blir' man klog; og erfaringen med at vedligeholde 500 links i Omega Link Centralen har vitterligt givet erfaring.
Blandt andet ved at sidde med 4 sider tekst totalt klodret op med garbage.

God fornøjelse med en tryg anvendelse af [Vis prøve], og hav iøvrigt en fortryllende dag Icon_e_smile

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar
Entligen en af de saglige store drenge nævner problemet !
Tak, Torben !
Og på trods af at man kan bortredigere garbage collectionen manuelt, ville det være super, hvis der blev gjort noget for sagen ved sidens næste service-eftersyn.
Og når jeg nu klager, en mere sur opstød: Kunne det, at man ikke ender til øverst på siden, når man bruger browserens returpil, korrigeres ligeledes ?
Så, man ikke behøver at scrolle op, før man returnerer til indexen efter at have læst de sidste indlæg i en tråd....
John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Tio Malo Skrev:Og på trods af at man kan bortredigere garbage collectionen manuelt, ville det være super, hvis der blev gjort noget for sagen ved sidens næste service-eftersyn.
Her er jeg meget enig! Det kan godt være at man manuelt kan taste forumkoder ind, og som nørd finder jeg da heller ikke det store hokus-pokus i det, men det burde da være systemerne der tilrettes brugeren og ikke omvendt Icon_e_smile
Med venlig hilsen
Jesper

I kassen pt.:
Breitling SuperOcean A17360
Breitling Avenger Seawolf titanium E17370
Rolex GMT Master II 16710
Omega Planet Ocean 2200.50.00
Maurice Lacroix Pontos PT6048
Junghans Automatic cal. 651.10 (1969)
Svar
Nu har jeg prøvet et par gange, men jeg kan altså ikke få det til at lykkes - det er måske fejl 40, men..........
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
pbr Skrev:Nu har jeg prøvet et par gange, men jeg kan altså ikke få det til at lykkes - det er måske fejl 40, men..........
Hej Peter
Lidt usikker på, hvad du ikke kan få til at lykkes, ophobning af "garbage" eller, at få link"indpakningen" til at virke?
Hvis du vælger "Citér" af dette indlæg, vises forklaringen på, hvordan de 2 nedenstående links er "pakket ind"
Dette er et link til et gammelt indlæg
Dette er linket til "Oysterquartz"

Svar
Geodoc Skrev:
pbr Skrev:Nu har jeg prøvet et par gange, men jeg kan altså ikke få det til at lykkes - det er måske fejl 40, men..........
Hej Peter
Lidt usikker på, hvad du ikke kan få til at lykkes, ophobning af "garbage" eller, at få link"indpakningen" til at virke?
Hvis du vælger "Citér" af dette indlæg, vises forklaringen på, hvordan de 2 nedenstående links er "pakket ind"
Dette er et link til et gammelt indlæg
Dette er linket til "Oysterquartz"

He he ......... cool ! Det var "indpakningen, som jeg ikke kunne få til at virke !

Tak for anskuelighedsundervisningen Icon_e_wink
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)