08-12-2012, 12:36 PM
Tio Malo Skrev:Hej John.Citat:Nåå, men så nærmer vi da også de ca 5.000 kr for service hvis man kan få et glas for omkring 250 - 300 kr, og får det lavet ved foreksempel urmagerriet eller andre vintageurmagere. Får man også 1 års garenti på uret ved disse urmagere ?
Mht chancen med uret, har manden heldigvis 14 dages returret på uret, men det tager vel noget tid at finde ud af hvor meget, som der skal laves på uret. Det så ualmindelig lidt velholdt ud, så risikoen for stor service er nok overhængende. Utroligt at nogen vil behandle et fint ur på den måde.
Nicholas
Hej Nicholas,
dine priser ser, med al respekt, ualmindeligt pebrede ud.
Også, hvad angår vurdering af guld i en anden tråd...
Og jo, de her vintage-urmagere giver garanti - bedre end en "almindelig" urmager.
De skal jo leve af tilfredse vintage-kunder og ikke udelukkende af at skifte batterier og sælge ny Inex og Casio...
Uhrmageriet er meget dyrt sted at handle og ejeren, Keld er lidt specielt - sønnen er sådant set fint nok (kendte Keld dengang, han havde en lille vintagebutik på Banegårdsgaden - som han var lige ved at lukke. Men så kom vintagebølgen og nu går det vist meget godt. Hvorfra kommer årstallet 1855, ved jeg dog ikke. Måske er det den nuværende husets byggeår ?).
Prøv hellere Krognos eller Bo Mølbak i Kbh, ikke at glemme Peter Halse i Horsens.
Cheers - John
Priserne svinger rigtig meget. Jeg udtaler mig kun ud fra de urmager jeg kender og fra der hvor jeg arbejdede i Århus.
Men her er de faktiske priser for jeg ringede Klarlund, Uhrmageriet og Bo Mølbæk:
Vingtageure er normalt dyrere at renovere end de nyere ure på markedet, men Bo Mølbæk var ikke så slem.
Ved klarlund skal uret til Bienne, og prisen på det hele ligger mellem 7.000 - 10.000 kr for helt nye dele som Klarkund selv ikke engang kan skaffe. Atlså helt nye dele.
Urhmageriet skal have 4.500 for service som inkluderer ny fjeder og pakninger og glas (ca 300 - 500 kr) + 1.800 for Lynette. Altså omkring 6.300 kr.
Hos Bo Mølbæk skal de have 2.500 for selve service + stumper + 1.700 Lynette.
Altså 4.200 kr, men det er uden reservedele til og en ny fjeder kommer i lang de fleste tilfælde på tale. Så 300 for glas ca, og en fjeder ved jeg ikke hvad koster, så måske med held 4.500 -5.000 kr, og det er jo ikke så slemt. Til alle priserne skal der lægges 300 - 500 til en rem. Dog har jeg set en speedmasterlænke til 6.000 kr. på chrono24 fra 1967, men den regner vi heldigvis ikke med.
Det der er utroligt er forskellen på priserne mellem Klarlund og Bo Mølbæk.
Jeg ville nok vælge urhmageriet, da jeg fornemmer af Keld søn "Juniur, som han bliver kaldt, er meget dygtig og vant til det.
Men udgangspunktet mener jeg var det pågældende ur fra Lauritz, og der skal nok også nye knapper på sådan som det så ud, og priserne for sådan nogle aner jeg ikke. Men kan man slippe med en pris på 5.800 - 6.500 lr. totalt, synes jeg ikke det er så slemt.
VH
Nicholas

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)