Svar: 12
Tråde: 2
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
hej allesammen!
Jeg ved godt, at det her måske er ldt ved siden af de emner der normalt er oppe i dette forum, men den der intet vover......
Min far har et gammelt vægur, der er gået i stykker. efter en gang hos urmageren gik det igen! - men kun i 14 dage hvorefter urmageren kunne konstatere, at han ikke kunne lave det... Løsningen skal altså findes i et nyt urværk, der virker!? Urmageren kunne ikke umiddelbart hjælpe!
Så derfor søger jeg nogen, der ved noget om et: Gustav Becker . Silesia P48 ur værk! fra 20' erne 30' erne.
jeg har søgt på nettet, men uden held!
Måske er der nogle kloge hoveder derude, som ved hvordan jeg få værket fixet eller hvordan man dår fat i et nyt.
De bedste hilsner
Thorbjørn
•
Svar: 1,494
Tråde: 33
Det er vidst det billigere værk som GB producerede med tilbagevigende gang og fjederhuse (ikke lodder). Det lyder umiddelbart mærkeligt at det skulle være så meget i stykker at det ikke kan laves.
Næsten alle jeg har haft fingre i af dem, har dog været med meget slidte fjederhuse og tit knækket fjeder med dertilhørende knækkede tænder. Så det har ikke været billige reparationer, men absolut ikke så umulige at man skulle finde et andet værk.
Med mindre værket er seriøst fugtskadet, eller f.eks. direkte mangler hjul, så burde det være til at lave.
Har du nogle billeder af værket, eller en mere præcis beskrivelse af hvorfor værket ikke kan ordnes?
At finde et nyt værk er umuligt. Produktionen er for længst ophørt, men hvis værket er så ødelagt at det ikke kan ordnes, er det muligt at finde et andet et, formentlig defekt og give det en tur, og montere i kassen.
•
Svar: 1,738
Tråde: 32
Modtaget Likes: 95 i 67 svar
Givet Likes: 179
Hej Thorbjorn
Intet er umuligt, hvor i DK befinder du dig

, Jylland, Fyn kan du kontakte mig og vi kan finde ud af noget.
Som RunesS skriver, kan fjederhusene være vældig slidte og de kan som regel laves med nye foringer (lejer), dette kan også gælde resten af værket, da vi ikke har set værket og haft det i hænderne er det ret umuligt at snakke mere om hvad der kan være galt, men kan sige, jeg har lavet temmelig mange af Gustav Becker's værker, problemet kan være hvis det er en krigsmodel, det mener jeg dog ikke P48 er, men tager forbehold for det alligevel. Krigsmodellerne har fjederhuse af et eller andet metal der kan minde om noget zinkagtigt noget, de smuldrer. I så tilfælde er der kun en vej nye fjederhuse.....de kan måske findes i messing, som de bør være lavet af (muligt jeg har nogle liggende), men som sagt da vi ikke har set værket er det svært at snakke videre.
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900
Instagram:
https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/
Mvh
Lars
•
Svar: 47
Tråde: 8
•
Svar: 12
Tråde: 2
tak for de gode svar! - hvis det stod til mig rykkede vi med det samme, men det viste sig dog, at urmageren er blevet betalt for den sdste reparationen og mener stadig at han kan fixe det, så min far lader ham knokle videre med det!
ja ja! godt at jeg ikke fik sat himmel og hav i bevægelse!
•
Svar: 47
Tråde: 8
•