Hysterical Watch Owners .
I was just thinking how hysterical we are about getting a little nick or scatch on our so called Dive or Tool watches .

It can only be because we know we have to sell them again . But even if i am no different from millions of other watch freaks , i find it a bit ridiculous to say the least .

I mean these bloody watches are made to be abused and go to the depths of oceans . And we treat them like beautiful dress watches .

Reminds me a bit of people who buy fast cars , but cannot drive them . Maybe we should all buy more dress watches . What do you think ?
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
Jeg er enig i at urene skal bruges. Men derfor kan man nu godt passe på tingene. Dybe ridser og mærker irriterer mig når jeg ser på uret, og har ikke noget at gøre med gensalg for mig. Får min bil en større ridse eller bule bliver den også udbedret fordi det er træls at se på og ikke pga senere gensalg. Skal jeg lave noget arbejde hvor jeg ved der er særlig stor risiko for at uret bliver ridset tager jeg det af. For mig er et ur en brugsgenstand, men ikke direkte et redskab som kan defineres et tool-watch. Så jeg burde vel have flere dress ure end tool-watches Icon_e_wink

Jeg kunne dog aldrig finde på at fravælge et ur fordi jeg var bange for at det skulle vær særligt udsat for ridser. Det har jeg hørt andre være og derfor gik uden om specifikke modeller.

/Mads
Svar
Jeg tænker ikke over det og lever med de ridser de får, og ved service får jeg dem heller ikke poleret. Så på det punkt er jeg ikke sart.

Men går mine ure ikke indenfor cosc specifikationerne så er jeg sart Icon_e_wink
vh Hans Henrik
Svar
Jeg er nok nødt til at svare lidt mere nuanceret på dette spørgsmål.

Jeg nyder at bruge ure som har fået de første ridser, så behøver jeg ikke tænke så meget på om det får endnu en.

Ha jeg fået fat i et Vintage ur i god stand, vil jeg helst have at det forbliver "i god stand". Dels pynter det jo mere i samlingen og dels er standen selvfølgelig af betydning for prisen og "hvor godt et samlerur det er". Hysterisk er jo et stor ord, men den slags ure passer jeg da på.

Hvor meget økonomien betyder ved jeg faktisk nok ikke og det generer mig som sagt ikke at bruge et godt ur, der har fået en del skrammer og ridser. På en måde er det bare en del af urets historie - og det er jo ikke sådan at det begynder at ruste fordi det er ridset. Derimod signalerer det vel "aktiv mand" at uret ikke står nyt og blankt og bling bling.

Som med jagtudstyr og fiskeudstyr - det skal helst se godt brugt ud. At komme på en jagt med helt ny bøsse og helt nyt fint jagttøj er ikke rart Icon_cool

vh baun
Svar
Det er dybest set kun kvinder, der kan være "hysteriske" (hysteria = uterus)!
Svar
Grænsen mellem Tool, Diver og Dress er udflydende i 2012 urmode billedet. Hvis et Tool-ur og et Diver er købt som Desk & Dress ur til dyre penge, forstår jeg godt ømheden for ridser. Ridser er jo ikke æstetisk smukt at se på. Hvis uret derimod er købt som rendyrket Tool & Diver giver ømheden ikke mening. Jeg selv benytter mig af det geniale urkoncept: En Beater, for at beskytte mine Dress-"Tool"-ure fra vægte i fitnesscenter.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)