Tourist & Cortébert ure
Hej Alle

Jeg vil høre om i kan hjælpe med lidt information. Jeg har lige købt to ure.
Et Tourist (no name) 20 m guld doublé. Jeg har svært ved at finde information om mærket, der kommer mest en masse op om turist information i Schweiz eller lignende. Er det et mærke som er noget værd, skal det sælges videre eller hvordan?

Det andet ur er et Cortébert - Spirofix Sport. Det er et 20 m guld doublé med moonphase. Der er lidt mere at finde på nettet. Men kender i nogle sider hvor man kan slå ref. og cal. numre op? Måske også om uret er noget værd eller er til videresalg? Jeg synes selv det er et ret flot ur. Billede lagt op.

Vh Morten
Svar
MortenK Skrev:Hej Alle

Jeg vil høre om i kan hjælpe med lidt information. Jeg har lige købt to ure.
Et Tourist (no name) 20 m guld doublé. Jeg har svært ved at finde information om mærket, der kommer mest en masse op om turist information i Schweiz eller lignende. Er det et mærke som er noget værd, skal det sælges videre eller hvordan?

Det andet ur er et Cortébert - Spirofix Sport. Det er et 20 m guld doublé med moonphase. Der er lidt mere at finde på nettet. Men kender i nogle sider hvor man kan slå ref. og cal. numre op? Måske også om uret er noget værd eller er til videresalg? Jeg synes selv det er et ret flot ur. Billede lagt op.

Vh Morten
Hi -

I was able to find a fair amount on the Cortébert Watch Co. Google is your friend.

Obviously a Swiss company, it was founded in 1865 in the town of the same name as the Manufaktur Raiguel Juillard et Cie. and later renamed. The company really, however, goes back to 1790, when Abraham-Louis Juillard set up an ébauche company in Sonvilier. This company moved in 1876 to Cortébert, and the two apparently merged. From 1890 onwards the company made pocket watches, watches followed.

The company was acquired in 1927 by Ébauches SA, and Omega acquired Cortébert from Ébauches in 1962. Production ceased in the early 1980s and the buildings were converted to apartments. Cortébert brought a fair amount of prosperity to the town and a school was built in 1872, which burned down, along with the entire town archives, in 1959.

The name is currently owned by the Italian company Perseo, the watch manufacturer of Italian rail watches, but there are no production plans for Cortébert. Sales under the name Cortébert stopped in the mid-1970s, but the company has a very poorly
Hope this helps .Willy PS. I found it on the net
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
[url]"http://smg.photobucket.com/albums/v690/hannover_dk/?action=view&current=Seamaster2937-1kal26724sept.jpg&mediafilter=noflash" onclick="window.open(this.href);return false;">http://smg.photobucket.com/albums/v690/ ... er=noflash[/url]

De er bl.a kendt for samarbejde med rolex og leverede på et tidspunkt værker til visse rolex sammenhæng. De er kendte, men om dit ur er blandt de bedre eller ej, kan jeg ikke sige
Turist var også schweizer, generisk med inskøbte værker og ikke dyre, men solgte en del
Vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)