Stowa?
faldt lige over Stowas hjemmeside. De sælger nu online, ala Sinn i gamle dage. Et fint klassisk mærke, der er genfødt, men nogle fine klassiske designs, som jeg godt kan lide.... en Flieger, no nonsens til 4-5k med et ETa<Unitas værk til 4-5k er vel ok?

[url]"http://www.stowa.de" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.stowa.de[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;
İmage
en pæn dress chrongraph til ca. 12k med eta 7750?
İmage
Svar
Deres Antea serie er også rigtig flot i designet, synes jeg, og når man betænker priserne, så ville jeg mene, at man her får rigtig meget for sine EUR Icon_e_smile Super positivt, at et mærke med Stowas historie bliver revitaliseret, efter min mening. Det kunne være sjovt at få et førstehåndsindtryk af urene. Nogen ejere her på forum?
De venligste hilsner, John
Svar
I Stowa for man IMO rigtig meget ur for pengene og i en ganske fin kvalitet.

Lidt kort historik her
I 1996 købte Jörg Schauer Stowa af sønnen af grundlæggeren (Walther Storz) deraf navnet Stowa.
Schauer som på det tidspunkt var på udkig efter nos værker til sine ure, fik tilbudt at købe hele firma'et og har siden stille og roligt bygget det op igen og har i en del år haft onlinesalg.

Normalt bliver et Stowa (og Schauer) ur først bygget/samlet når kunden har lagt bestillingen og det gør at der til tider (næsten altid) vil være en del ventetid på et nyt ur. Alle Stowa ure går forbi J.Schauer inden de forlader firma'et og det er ham som personligt bygger alle Schauer ure. Jeg mener at produktions tallet for Stowa er 2500-3000 ure p.a. og maks 500 stk for Schauer, så det er ikke ure man ser på hvert gadehjørne.

Jeg ejer ganske vist ikke et Stowa, men et Schauer ur og det er jeg rigtig godt tilfreds med.

Lige et billede her
İmage
Vh AndersSC
Svar
Stowa had a history for making pilot watches years ago.They are one of those brands taken out of mothballs to earn a quick buck.They use cheap calibers that you can find in watches costing half the price.In my opinion they are a bad IWC copycat brand.Who would pay 12000kr for a Stowa pilot when for 6000kr more you can buy used the real thing? Icon_rolleyes
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)