Svar: 4
Tråde: 1
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Hej
Jeg håber i vil komme med jeres tanker og råd vedrørende mit problem.
Jeg har haft min Seamaster til kontrol grundet forvirring omkring gangreserven. Den kommer tilbage og alt var fint, men den havde fået nogle "brugsspor" jeg ikke selv har medvirket til (har ejet uret under et halvt år, købt fra nyt og jeg behandler det som en hysterisk kælling!).
Jeg er nu blevet tilbudt at det kan slibes og pudses så det igen bliver som da jeg indleverede det. Men jeg har det ikke specielt godt med at der skal slibes på mit (i mine øjne nye) ur.
Hvad ville i gøre i denne situation, eller er jeg måske alt for hysterisk?
På forhånd tak
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Altså hvis det er små ridser/hairlines der kan poleres væk er det vel ok.
Hvis det er dybe ridser vil det vel kræve en tur til Omega, men resultatet vil være som nyt.
Billeder af ridserne kunne være interesante at se. men må jo undres over hvordan de er kommet også.
vh Baun
•
Baun Skrev:Altså hvis det er små ridser/hairlines der kan poleres væk er det vel ok.
Hvis det er dybe ridser vil det vel kræve en tur til Omega, men resultatet vil være som nyt.
Billeder af ridserne kunne være interesante at se. men må jo undres over hvordan de er kommet også.
vh Baun
Jeg har forsøgt at tage billeder men kan ikke fange ridserne. Ja det undrer også mig, dog synes jeg at ekspedienten allerede i butikken var lidt grov i behandlingen i forhold til min standard. Jeg ved ikke hvor tit et så nyt ur bliver sendt ind, de fleste ure har sikkert allerede ved indlevering de første brugsspor?
Man skal kigge efter dem, så det er må være det du omtaler som hairlines. Jeg vil forsøge med en polering i håbet om at det fjerner dem.
Tak for dit hurtige svar, det var godt med et input fra en med erfaring indenfor ure (er helt grøn og har sparet op længe til mit dejlige ur så jeg er øm om det som var det mit barn)
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
så øm skal du ikke være. Ure er brugsting. Naturligvis skal butikken ikke efterlade egentlige ridser, men dit ur vil få små "hairlines" som tiden går - specielt på lænkens spænde hvis det er med lænke. Det skal man leve med.
Har de tilbudt en forsigtig polering, så bare sig, at de jo ikke må tage noget af kanterne på kassen - så skal det nok gå - men - værn lidt om uret, men BRUG DET og lad det få de brugsmærker som ting i brug nu en gang får. Det kan så om 10 år få en nænsom polering - hvis du "gider" - Tillykke med en herligt ur
vh
•
Svar: 1,761
Tråde: 50
Modtaget Likes: 328 i 198 svar
Givet Likes: 72
hannover_dk Skrev:så øm skal du ikke være. Ure er brugsting.....
vh
Ja ellers bliver i hvert fald en smertefuld tid der gåes i møde, hvis hver enkelt hairline gør ondt...
Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
•
gmt-geek Skrev:hannover_dk Skrev:så øm skal du ikke være. Ure er brugsting.....
vh
Ja ellers bliver i hvert fald en smertefuld tid der gåes i møde, hvis hver enkelt hairline gør ondt...
Vh. Jon
hannover_dk Skrev:så øm skal du ikke være. Ure er brugsting. Naturligvis skal butikken ikke efterlade egentlige ridser, men dit ur vil få små "hairlines" som tiden går - specielt på lænkens spænde hvis det er med lænke. Det skal man leve med.
Har de tilbudt en forsigtig polering, så bare sig, at de jo ikke må tage noget af kanterne på kassen - så skal det nok gå - men - værn lidt om uret, men BRUG DET og lad det få de brugsmærker som ting i brug nu en gang får. Det kan så om 10 år få en nænsom polering - hvis du "gider" - Tillykke med en herligt ur
vh
Det er mere det faktum at jeg ikke selv fik lov at lave dem, jeg bruger det dagligt bærer dog 99 % af tiden skjorte så det er som regel pakket lidt ind
Jeg bruger det til gengæld ikke i svømmehallen, i fitness centeret og hvis jeg ellers skulle forvilde mig i et sæt kansas
Min kammerat har en ældre udgave af samme model og det bliver i den grad brugt, mener hans er 2-3 år - i den forfatning ønsker jeg ikke at se mit ur allerede efter 2 års brug måske nærmere de 10 år der nævnes ovenfor. En mellemting af min og hans tilgang ville helt sikkert være at foretrække det giver jeg jer ret i, men der er jeg nok svær at rokke i praksis
Tak det vil jeg huske, men er vi ude i at jeg nærmere skal droppe mine skuffede tanker over episoden og leve med ridserne fremfor at slibe/pudse på uret og lænken?
•
RHEDER Skrev:Tak det vil jeg huske, men er vi ude i at jeg nærmere skal droppe mine skuffede tanker over episoden og leve med ridserne fremfor at slibe/pudse på uret og lænken?
Afhænger af dybden - men hvis urmageren polerer uden at tage noget af kanterne skal du da lade ham gøre det¨. Det er da tosset det er ham og ikke dig der laver ridserne, så jeg forstår dig, siger bare - det kommer jo med tiden
vh
•
hannover_dk Skrev:RHEDER Skrev:Tak det vil jeg huske, men er vi ude i at jeg nærmere skal droppe mine skuffede tanker over episoden og leve med ridserne fremfor at slibe/pudse på uret og lænken?
Afhænger af dybden - men hvis urmageren polerer uden at tage noget af kanterne skal du da lade ham gøre det¨. Det er da tosset det er ham og ikke dig der laver ridserne, så jeg forstår dig, siger bare - det kommer jo med tiden
vh
Mange tak for dine svar og råd
Når jeg ikke kan fange det på billeder, kan jeg da nævne at der er en hairline på den skråflade ved bagkassen som går fra top til bund lige ved siden af en af "hullerne", hvor jeg formoder værktøjet til at åbne uret er smuttet. På spændet er der ca. 15 hairlines, dem har jeg ingen ide om hvor kunne stamme fra.
Du nævner kanterne på kassen, men for lige at være helt sikker: gælder det samme for lænken?
•
Ridsen i bunden lyder som værkstedets - dem på spændet vil jeg tro du selv står for helt ærligt - det er ikke udsat for ridser under en reperation, men hver eneste dag. Det er urets kanter jeg tænker på kun iøvrigt
vh
•
Svar: 4,456
Tråde: 283
Modtaget Likes: 3,254 i 1,131 svar
Givet Likes: 2,350
hannover_dk Skrev:- dem på spændet vil jeg tro du selv står for helt ærligt - det er ikke udsat for ridser under en reperation, men hver eneste dag.
Ridserne på spændet af din Omega, kan du i øvrigt nemt klare selv med den grove side af en alm. rensesvamp f.eks. til køkken ! Hvis du "skurer" nænsomt på langs af slibningen, så vil de forsvinde og spændet står næsten som nyt igen. Det kan du gøre adskillige gange, uden at spændet lider under det.
Jeg har haft en Seamaster 2254.50.00 og har gjort det adskillige gange - det er rigtigt, hvad hannover skriver, at netop spændet på Seamaster er meget udsatte for ridser. Det er trods alt den del af håndleddet, der vender nedad mod f.eks. et bord, når du sidder ved din computer m.v. !
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
•
|