"Løs" pakning ved lynetten på Navitimer
Hej alle

Har lige et par spargsmål:

Sad og studerede mit ur den anden dag. Her opdagede jeg så, at der var "noget" på vej ud under lynetten imellem 11 og 1 (på ydersiden).
Umiddelbart ligner det en pakning/gummirem - er der nogen der kender noget til det?

Var inde ved min lokale AD i Aalborg. De mente umiddelbart, at det var en pakning, men var ikke sikre. Endvidere fik jeg oplyst, at de ikke længere kunne få Breitling reservedele, så de blev nødt til at sende det over til Breitling. Skulle nok regne med at undvære uret i 3-5 uger.
Kan det virkelig passe, at en AD ikke kan få reservedele - ej heller har nogen ide om omkostninger ved sådan en reparation?

//Mikkel
-Breitling Navitimer World
-Korsbek Oceaneer
-Rolex Datejust (1601)
Svar
har godt hørt fra anden side, at alt sendes ned til Breitling - for mig at se tosset, men en del fabrikker praktiserer det. Normalt ville det vel være en lille metalfjeder der sørger for kransens spænding, men hvad ved jeg, der skal jo i alle fald ikke komme pakninger ud mellem krans og ur. Man kunne TRO at det var noget de kunne fixe og det er også lidt typisk for den ringe service fra en del store mærker, at de hverken selv kan fixe mindre ting ELLER kan give en pris ide - og så skal du sikkert tilmed være uden uret i ganske lang tid.

Alternativet er jo at finde en ganske almindelig urmager med mod på at prøve, men bedste bliver det jo sikkert med den originale del
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Tror at Peter Halse nok kan hjælpe dig.
Du kan finde kontakt info: <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.poulhalse.dk" onclick="window.open(this.href);return false;">www.poulhalse.dk</a><!-- w -->

Mvh. Jon
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)