Hvor får man vurderet et vintage guld ur?
I DK kostede nye guldsmykker i 14 kt (hvis de ikke var specielle mærkevarer) ca. kr. 300 / gr. når råguldguldprisen var ca. kr. 60 - 65 / gr. (Det er vist 8 - 9 år siden).
I 18 kt. guld er der 750 / 1000 rent guld, i 14 kt. guld er der 585 / 1000 del rent guld og i 8 kt. guld er der 333 / 1000 rent guld.
Når 24 kt. guld (= min. 999 / 1000) koster pt. lige under kr. 300 / gr. kan man med lidt besvær og en lommeregner finde ud af de priserne.
Guld har og vil aldrig blive "billigere" hverken i Narrasuit Grønland eller i Dubai tax free... den koster nøjaktigt det samme verden rund.
MEN - pris på arbejde når man taler om nye smykker osv. kan variere.
I DK har den altid været ca. 3 - 4 dobbelt sammenlignet med verdensmarkedspris af 24 kt. guld.
Regn ud selv Icon_e_wink
Cheers - John
PS. OBS: De fleste guldsmedsbutikker betaler kun mellem 1/3 og 1/2 af verdensmarketspris, når de køber ind.
Der er et - par større guld-pushere som køber skrotguld ind for relativt høje priser (måske 75 - 85 % af verdensmarketspris). Google dig frem til en af dem.
Har ikke just lyst til at anbefalle hellere nogen af dem....
J.
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Er det bare mig, eller forsvinder der ikke posts fra denne tråd?
Det kan være der stadig er lidt bøvl, med de opdateringer siden har været under??
Svar
Så har jeg fået uret hjem og var nede hos Christoffersen i Odense, for at få det syreprøvet.
Det var lidt spændende at gå og vente på. Men nu har jeg lige hentet det igen, og den er god nok-
det er 18K. Ca. 80 gram rent guld.

Så der er et tilskud til noget lidt sjovere : )

-Rasmus

İmage

İmage

İmage
Svar
Oj det er flot. Hvorfor pokker beholder du det ikke. det er da super til særlige lejligheder. det spiser ingen brød og det er da synd at smelte sådan et ur om for at høste guldprisen på 16-17 K

Jeg kunne forstå det hvis det var slidt og ridset med ødelagt skive osv.

vh Baun
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)