En anderledes Constellation..... 168.025
Posten er god ved mig i disse dage Icon_e_biggrin

Denne er lige landet. Det er en Constellation med en anderledes kasseform og i modsætning til andre Constellation er det med Unishell kasse der åbnes forfra (hvilket også er grunden til jeg ikke har billeder indefra).

Jeg har hørt rygter om at det bortset fra fra en Japansk specialudgave er den sidste Pie Pan model ?

Omega Constellation
Ref. 168.025
Cal. 564
Serialnr. 29397578
1969

Mvh. Thomas

İmage
İmage
İmage
İmageİmage
İmage
İmage
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
Svar
Tillykke med den meget flotte constellation.
Smuk..simpelthen.
Mvh Palle
Svar
Et af de allermest komfortable Constelations overhovedet. meget flot og velbevaret skive og selvom uret tydeligvis har været båret i mange år er det jo i ganske fin stand.

Har haft en i stål, men ikke i guld på stål - og heller ikke i helguld, men falder jeg over en en dag kunne den godt friste.

vh baun
Svar
Ja flot - og den velbevarede skive hænger jo fint sammen med uneshell kassen som altid med sin tæthed har givet pæne skiver. Jeg har ikke set den før - men FLOT
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Den er altså rigtig flot !! Er normalt ikke så vild med den kasseform, men pudsigt nok, så "spiller" den superfint sammen med PiePan skiven !!!

Du forstår altså at finde dem !!! Icon_e_biggrin
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Hej Thomas.

Super flot ur!!! Det er virkelig en smuk udgave.

Faktisk er netop de to monocoque- eller unishell-versioner af Constellation, 168.015 (alm skive) og 168.025 (pie pan), mine favoritter blandt alle Constellations. For mig er designet, betragtet fra en hver vinkel, noget af det smukkeste.

Jeg har disse to 168.015:

İmage

Og denne 168.025:

İmage

Så vidt jeg ved, er denne skive, den man ser i Omegas database og som du viser et screendump af i dit indlæg.

İmage

Læs mere om 168.015 og 168.025 her:

http://omega-constellation-collectors.bl...tions.html

Og forresten.... Denne blev solgt i denne uge på eBay: (sælgers billede)

İmage

Det er jo også 168.025 Pie Pan som din. Den er jo laaangt fra så flot som din, men det er interessant, at de kom med flere forskellige skiver. Hvis nogen har info eller billedmateriale der viser de forskellige typer skiver, må de meget gerne sige til?!

Mht den japanske Pie Pan har du helt ret. Der kom en Constellation Pie Pan senere, som regnes for den sidste Constellation Pie Pan, der nogen sinde er lavet. Det er cal 1011 og ref 168.0065 og blev lavet i årene 1974-1977.

Her er et par billeder af min:

İmage

İmage

İmage

Faktisk var mit første indlæg herinde om den:
http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=3&t=14497

Den betragtes jo som relativt sjælden, men de dukker op fra tid til anden - særligt blandt sælgere i Østen. Faktisk var der pudsigt nok en til salg for få dage siden på eBay: (Screendump fra min iPhone via eBay app)

İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)