Joepete Skrev:Som jeg "tolker" dig, Kenn, så er du helt andre steder lige nu. Du fokuserer - efter min mening – ikke på noget væsentligt (vist er økonomi jo væsentlig, vi er jo begge familiefædre, så det er ikke sådan ment
), men mere på en god handel, brand, størrelse osv. Jeg håber ikke, at du tager mig det ilde op, at jeg sådan melder rent ud, men var jeg i dit sted, så tog jeg mig tid til at læse lidt op, lade mig rive med af et bestemt mærke, en model eller en historie. Derudfra traf jeg så et ur-valg - vel vidende, at når uret så kommer på armen, bliver brugt og jeg lærer det at kende, ja så kan tingene ændre sig, og "kærligheden" kan vise sig at have været en flirt. Så er det op på hesten igen, gøre forarbejdet - eller impulskøbet - for det kan jo også blvie til "everlasting love", og så starte forfra igen, og denne gang håbe på, at du når længere - for i mål kommer man nok aldrig
Måske du angriber det lidt for "systematisk" lige nu ? Få følelserne ind over. Gør dig erfaringer og lær deraf. Tag så situationen op igen, igen og igen ....
For lige at citere en erfaren ur-tosse fra et andet forum (sorry, kan ikke huske hvem
), da han skal udtale sig om interessen for ure: "It´s a sickness, I tell You ... a SICKNESS" og så lige den væsentlige
bagefter
God vind med projektet, jobbet og de kommende ur-valg

Jeg tager det skam ikke ilde op, John

Jeg synes, at jeg har læst om en del forskellige ure, men Deep Sea’en bliver ved med at dukke op igen og igen (omvendt får man jo også øje på det, man kigger efter

), men du har måske ret i, at jeg skal prøve at kaste alle boldene op i luften endnu en gang og så se, hvad jeg griber. Hvorom alt gælder, så har denne proces rykket grænsen for, hvor mange $$$ jeg umiddelbart er villig til at smide efter et ur, hvorved mulighederne alt andet lige bliver større
Din karakteristik af min som ”systematisk” og ikke ’emotionel’ har du ganske ret i. Denne indstilling styrer nok min tilværelse en del --- med den uhensigtsmæssige konsekvens, at ting fra tid til anden godt kan blive liiiidt for gennemtænkte og rationelle, ja ’kedelige’ ville nogen måske sige
En af de erkendelser, som jeg er kommet til, er, at jeg ikke ønsker at gå af med mit Planet Ocean, hvilket ellers var inde i mine overvejelser på et tidspunkt. (Modsat har jeg med interesse kigget lidt på PO LE og den nye PO som mulige substitutter, da de begge er super lækre

)
Jeg må starte det nye job med et ’gammelt’ ur, men det går nok

Skal bare passe på med de mange overspringshandlinger, hvor jeg liiiiiige vil bruge 5 min (som ofte bliver til 15 min eller mere) på at tjekke Urforum, TZ-UK, TimeZone, RolexForums mv. for at blive inspireret.
hr.holm Skrev:Hej
du er velkommen til at prøve mit JLC.
mvh hr.holm
Tak for det hr. holm, men pt. vil jeg ikke misbruge din tid, da JLC ikke er inde i billedet (for mig)…