Uhrenliebe.de
Hej
jeg har fundet hjemmesiden uhrenliebe.de via chrono24. Jeg kan ikke finde nogen her på vintageure som har anmeldt dem - og jeg kan egentlig heller ikke finde andre reviews eller noget på dem på internettet.

Jeg synes egentlig at deres side ser tilforladelig ud. Jeg har talt i telefon med Patrick dernedefra. Umiddelbart synes jeg at jeg føler at jeg kan stole på ham og det ur han vil sælge mig.

Er der nogen der vil opfordre mig til at hive i nødbremsen i forhold til en handel med ham - eller skal jeg gå for den?

vh Hattrick
Svar
Nu har jeg ikke selv købt ure via chrono24, men kender siden, og hvis en sælger derfra har "trusted seller" ville jeg ikke være bekymret for, om det var chrono24 eller en egen hjemmeside jeg købte fra....

My 2 cents
- Morten
mortenb85 [vokal-i-cirkel] gmail.com
Svar
morten b Skrev:Nu har jeg ikke selv købt ure via chrono24, men kender siden, og hvis en sælger derfra har "trusted seller" ville jeg ikke være bekymret for, om det var chrono24 eller en egen hjemmeside jeg købte fra....

My 2 cents
- Morten
Trusted seller i chrono24 er en autobetegnelse og kan ikke bruges til noget som helst.
(jeg kender ikke den pågældende, advarer blot - trusted seller er i mine øjne uden betydning på det site)
trusted seller bliver man bl.a. ved at være betalende annoncør ELLER bare har været med 3 mdr uden manglende betaling - så der er uden værdi. Chrono24 er bare samlesite og dækker intet for de enkelte sælgere, så der er igen sikkerhed der.
Sælgerne kan være fine - og kan være værdiløse - og der er ikke som i ebay feed-back at holde sig til, så kun hvis nogen kender sælger, kan man beroliges
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Tak for info - jeg var slet ikke klar over, at det ødslede sådan med "kvalitetsstemplerne"... Icon_e_confused

Er der sanktioner mod sælgere, som har opført sig råddent???
mortenb85 [vokal-i-cirkel] gmail.com
Svar
morten b Skrev:Tak for info - jeg var slet ikke klar over, at det ødslede sådan med "kvalitetsstemplerne"... Icon_e_confused

Er der sanktioner mod sælgere, som har opført sig råddent???
Ikke mod købere - men hvis de ikke betaler til chorno24 som sælgersite er der - Sikkerheden er på den måde mindre end Ebay. Det er indviduelle sælgere, der er ingen feedback, trusted seller er uden betydning så eneste mulighed er, at man kan finde nogen der siger god for en sælger, og der er tilfældet ofte - og tyskere er generelt ikke de store snydere i den sammenhæng, men der er INGEN sikkerhed i chrono24
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Tak for svarene.

Jeg har besluttet mig for at stole på ham, og så skal jeg nok sørge for at holde jer opdateret omkring resultatet heraf...
Svar
Jeg synes nu også hans hjemmeside - og facebook osv ser OK ud - det er ikke et gammelt firma, men han virker også OK på mig - så held og lykke. Der hvor man blir lidt irriteret er, at jeg i alle fald ikke umiddelbart kan se man kan betale via kreditkort, og det er standard normalt for forretninger, så det at han kun har bankoverførsel - er ikke til hans fordel - om jeg ser ret
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Ja, det er korrekt at man ikke kan betale med kreditkort.

Hans forklaring er at han kun driver det ved siden af hans almindelige butik (som er en real life motorcykelbutik - <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.moto-bike.de" onclick="window.open(this.href);return false;">www.moto-bike.de</a><!-- w -->).

Han mener at det koster for meget at lade folk betale med kreditkort, i forhold til hvor lidt han tjener på hvert ur.

Jeg har talt flere gange med ham - han er under alle omstændigheder en flink fyr, og der ser da ud til at han i hvert fald ikke gør noget for at skjule sig på internettet.

vh Hattrick
Svar
Så kan jeg i hvert fald skrive under på at Pattrick fra Uhrenliebe er en good guy.

Jeg har lige haft besøg af FedEx, og har pakket uret op.

Alt er som beskrevet. Det er også meget fornemt at han fik afhentet pakken i fredags, og jeg har fået den i dag - det er i hvert fald min erfaring at det godt kan tage længere tid normalt.

Så - selvom man ikke kan betale med Visa - så må det siges at være en god købsoplevelse. Og sitet kan klart anbefales.

/Hattrick
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)