Seiko krone som ikke vil festes på stem (WTB stem og krone)
Hei! jeg kjøpte for litt siden en "refurbished" seiko 6309 diver på E-bay, og har hatt litt problemer med den. Det siste i rekken er at kronen faller av og jeg klarer ikke å få den skrudd fast på stemmen.

Jeg er derfor på jakt etter en ny krone og et nytt stem, er det noen her inne som har dette som de vil selge? eller vet hvor man kan få fatt i det?

Jeg har sett de tilgjengelig på E-bay, men leveringstiden er hele 2-4 uker.
Svar
Velkommen til forum, Marius Icon_e_wink

En stor del af de "refurbished" Seiko divere, som er til salg på ebay, er desværre sminkede lig Icon_e_sad Ofte er de sat sammen på gaden af en fuldstændig ukyndig, ligesom de ofte har uoriginale dele. Er man til Seiko vintage, vil jeg anbefale de mange "How to buy" guides, som kommer frem ved en google søgning.

Jeg ville liste ned til en kyndig urmager med dit ur, for at få ham til at kigge på tingene. Han vil hurtigt kunne sige dig, om du skal igang med den helt store tur, eller om du kan nøjes med de reservedele, som du taler om.

Sorry, at det ikke var så opløftende ting, jeg kunne melde tilbage ... Icon_e_confusedLad os håbe, at det hele arter sigt til det gode Icon_e_wink Icon_e_smile

Med en masse held i sprøjten kan man godt lande en lækker original 6309-7049 - her en NOS udgave Icon_cool

İmage
De venligste hilsner, John
Svar
Hei Joepete!!

Takk for vellkomst og svar Icon_e_smile

Det er nok en av de "sminkede" seikoer jeg har kjøpt, selger opplyste at det var aftermarket hands, bezel insert, og dial. Han opplyste også om at urverket var cleaned and serviced.
Jeg har hatt av baklokket, og urverket ser OK ut, det holder også tiden OK (helt til jeg åpnet baklokket i går Icon_e_sad ) .

Ettersom klokken er et "sminket lik" og kun brukes som en beater tenker jeg at jeg ikke vil bruke penger på en service, og prøver derfor å få fatt i reservedler.
Svar
Hvad med at overveje et nyere helt originalt Seiko, frem for at reparere på et ur med uoriginale dele ? Jeg kan ikke lade være med at tænke på, hvad der ellers kan gemme sig af fremtidige "overraskelser" ved sådan et bekendtskab ... Icon_e_confused

Måske du kan hente lidt inspiration her Icon_e_wink

<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=9&t=13445&hilit=bedste+seiko" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=9&t=13445&hilit=bedste+seiko</a><!-- l -->
De venligste hilsner, John
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)