Arvet Lommeur Guld 14K. Ved I noget om dette?
Hey urtosser...

To år efter jeg oprettede denne tråd, sidder jeg igen og kigger på mit guldur over en flaske rødvin (-:
Jeg var overrasket over bikerbabes svar og billeder og prøvede at åbne mit ur og det lykkedes...
Her er nogle billeder som jeg håber at høre mere om?
Som bikerbabens ur var der er en blank plade af guld, da jeg fik åbnet bagsiden, da jeg fik åbnet yderligere et lag kom jeg ind til værket...
Værket er også guldfarvet, er det mon også guld?
Hvad er sådan et ur værd?
Overvejer at sælge det. Bruger det kun til bryllupper hvor jeg har vest på... Har også overvejet at bytte det med en halskæde i guld...
Svar
Læser lige igen.... Hannover skriver hvad der står under balancen? Ved jeg sku ik lige hvad er, men kan se der står bogstaverne F A S R

Og så står der faktisk også metal inde i låget som i bikerbabes ur, selvom det er guld... er vel også et metal he he
Svar
Hej kahornshoej
Se nu begynder det at blive int.
Dit ur har chartoner, d.v.s. at lejerne er meget fint bearbejdet, du kan se at alle lejerne har små skruer til at holde chartonerne, hvor i stenlejerne er monteret. Dette finder man kun i de bedre ure.
Jeg må desværre sige lige som Hannover, for at komme med mere skal billederne være mindst lige så gode som BikerBabe's billeder....tydelige og meget tæt på, det kunne være rart med billeder af den indvendige side af den yderste bagkapsel, Lige så af finreguleringen (nu bliver det nok lidt teknisk, skal se om jeg kan forklare hvad det er jeg gerne vil have billeder af.... Icon_e_smile ) Du kan se de to stålplade-tandhjul med skrue i midten, lige oven over er der et "hjul" hvor der er lige som nogle graverede streger omkring, så ligger der en stål "stang" og bliver presset op imod, det er finreguleringen, et rigtig godt skarpt billede kun af den også et billede af balancen, det er det "hjul" der bevæger sig hurtigt når uret går, for at se om der står noget under balancen, der er noget der tyder på at det KAN være et IWC, men er absolut ikke sikker, det er billederne for dårlige til. Det er faktisk og så muligt at skiven skal afmonteres inden der kan siges noget om hvilket mærke det er, somme tider er der intet fabriks-stempel andre steder end under skiven. Vi skal jo huske at dengang havde det ikke nogen betydning med mærkerne, så da tog man det ikke så nøje med om fabriksmærket var til at se for kunden.... Icon_e_surprised
Bogstaverne du kan se har noget med reguleringen at gøre: F & A = hurtigere eller +, S & R = langsommere eller -.
Hov falder lige over at inderste kapsel ikke er guld, så tror jeg ikke det er IWC, har altid kun mødt dem med alt i guld, uanset er det et rigtig flot og fint guld lommeur, hvis du vil sælge det skal du ikke regne med du får meget mere end guldprisen for det....er du heldig måske en tusse ekstra fordi værket er så fint, men regn ikke med det.
Var det mit ville jeg nok bare beholde det, og så glæde mig over det, de få gange du så bruger det. Du ved det er noget ekstra fint og så NYD DET.
Du kan jo også bruge det til andre festlige lejligheder end bare bryllup..... Icon_cool
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar
kahornshoej Skrev:Hey urtosser...

Som bikerbabens ur var der er en blank plade af guld, da jeg fik åbnet bagsiden, da jeg fik åbnet yderligere et lag kom jeg ind til værket...
Værket er også guldfarvet, er det mon også guld?
Hvad er sådan et ur værd?
Overvejer at sælge det. Bruger det kun til bryllupper hvor jeg har vest på... Har også overvejet at bytte det med en halskæde i guld...
den ekstra plade er metal som der står og ikke guld - kan være messing eller andet - og værket er ikke guld men kan som sådan være forgyldt ganske tyndt

Bedre billeder skal til for at vi kan sige mere - jeg er enig i flotte chatoner som jo tyder på pænt værk - Det er ikke din pension som er sikret med det desværre, vi taler nok 1000 til 5000 kr med mindre billeder af producent navn siger noget mere
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)