Casio ???
Hej drenge..
jeg har et par spørgsmål til jer, Jeg syntes ikke der tales så meget om Casio herinde, selv om det dog er en stor Japan producent, som klart side tungt på quartzur markede, tilmed med meget innovative ure,
er det fordi at Casio er et køb og smid væk ur ?,
eller er det noget med at det for rigtige "urtosser" er uintersant masseproduceret bras ?

Hvad mener i ur experter feks. om sådan et soldrevet og radiostyret et som dette ?
[attachment=0]<!-- ia0 -->Casio2.jpg<!-- ia0 -->[/attachment]
Svar
Casio er da et ok mærke. Vi har jo nok alle haft et par stykker eller tre. Et af mine favorit Casio ure er PRG 80.

Hvad andre synes om dit ur er jo egentligt irrelevant, hvis det er URET for dig...

Du spurgte og jeg svarer høfligst:

Jeg er ikke vild med skiven, som har alt for travlt til min smag.
/SK
Svar
Mange af ur-tosserne herinde er udelukkende til mekaniske ure, hvorfor Casio ikke er interessant, da de kun laver quartz og lcd ure.

Jeg har haft masser af Casio ure, og har stadig et G-Shock. Gode beatere, som er holdbare og har et "in-your-face-design", som nogle jo godt kan lide Icon_razz

Egentlig, så er Casio jo en lidt underlig størrelse, da de kun selv producerer værkerne med lcd skærm, men så køber værker hos andre producenter, såsom Seiko og Citizen, når det drejer sig om analoge quartz ure. De har ure i næsten alle prisklasser, og bestiller man modeller, som er produceret til det japanske hjemmemarked, så får man ny teknologi og god finish for sine penge.

For at konkludere, så er det med Casio som med de andre japanske producenter: Man kan få noget godt, men man skal vide hvad man går efter, for producenten kan godt have noget mindre godt i sortimentet også Icon_e_wink

Når det er sagt, så er den viste Edifice bestemt lavet ordentligt, og har en god lænke og fin finish til prisen. Piller du bagkassen af uret, så finder du nok et Miyota værk tikkende indeni - det gjorde jeg, da jeg pillede bagkassen af min Edifice Icon_e_wink Icon_razz

Min G-Shock beater er en G-7800B:
İmage

G-Shock modellerne har en stor og trofast fanskare, og her kan du checke en masse modeller ud, både de mere almindelige og de sjældne verisoner: [url]"http://www.g-peopleland.com/" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.g-peopleland.com/[/url]
De venligste hilsner, John
Svar
Hej Enzaie

Du skriver at Casio er et brug og smid væk ur, min holdning er ”smid ikke noget væk” det der er ragelse for nogen er guld for andre, så aflever ragelset i nærmeste genbrugsbutik, så kommer der fjolser som mig og køber det.
Jeg har to Casio ure købt i genbrugsbutikker.
Et sort med gummirem – jeg kan ikke fordrage gummiremme – uret er købt for nogle få kr og skulle blot have nyt batteri,
Det andet er et G Shock købt i Røde Kors genbrug for 10,- , nyt batteri købt på nettet for 4,- så altså et G Shock som kan ses i vores lokale urbutik til omk 1600,- for 14,- kr, MEN--- det skulle måske ikke ses i Japan forum da det er made in Thailand, min første tanke var – sikke et skrummel det får ikke meget tid på armen, men det er egentligt ret behageligt at bære, så der tog jeg fejl.
Jeg vil som så mange andre også helst have gamle mekaniske ure, med et rigtigt urværk og visere, men smag og behag er forskellig.

En vil have datteren og en vil have moderen, og det er jo godt for dem begge.
İmage
İmage
İmage
İmage
og husk at et gammelt ur bare er nyt ur der er blevet ældre
Svar
Tak for svar til jer alle, de var interssante.

Jeg skal nok kontakte dig Hardy Jensen før jeg smider flere af mine brugte Casioer ud..

Sub`erman du har ret i at skiven har lidt "travlt" jeg bliver selv næsten forpustet af at se på det, det er vist også en "Sebastian Vettel, Formula 1" model..

Tak Joepete for din viden og mange interssante indlæg , og tak for linket, den side hade jeg ikke lige set før, selv om min tid med Casio og quartz ure er ved at ebbe ud, vil jeg nok aligevel altid have et eller to.
Svar
Jeg var selv kun til mekaniske ure indtil jeg fik det her Casio :

Det er et G-shock, radiostyret med solar opladning og det spiller bare.
Og kvaliteten er helt fin, det virker virkeligt godt bygget.
Det er bestemt ikke det sidste Casio jeg skal have.

İmage
Mvh

MrSeikoChrono
Svar
Endelig en Casio fan, velkommen i klubben, så kan jeg tale lidt med.
Casio er dæleme også gode og inovative ure, godt nok er jeg modsat dig, på vej mod de mekaniske, men jeg har brugt Casio ure de sidste mindst 25 år med stor tilfredshed og har altid kunne finde et der passede mig, tilmed med den sidste nye teknologi i, de soldrevet og radiostyrede har jeg været særlig glad ved, for det virker altså bare, man har altid total styr på tiden, for (relativt) små penge, det skal aldrig stilles og kan køre en “evighed” på solenergi, så hvad skal man også have et andet ur for ?

Den model du har der, er sikkert lige som alle de G-chok modeller jeg selv har og har haft, så at sige ikke til at slide op, det kræver næsten hammer og armboldt at få dem stoppet, jeg forsøgte på et tidspunkt at lade en gammel risset og udtjænt G-chok model uden rem bruge som ishockey-puk, selv efter 10 minutters ganske hårdt spil gik det stadig, og først efter en række overordentlige voldsomme straffeskud, lykkes det for os at få det standset, men da jeg fik det hjem og skildt det ad, viste det sig at jeg blot skulle pille lidt ved batteriet så kørte det f…… igen,,, helt utroligt..

Den viste model er et af mine første Casio ure, jeg købte det som nyt i 89-90 for 5-600 kr. og gik med det dag ud og dag ind i 12 stive år, såvel på arbejde som til fest, og det er ikke altid gået lige stille af, men det har bare kørt og kørt, jeg har kun skiftet bat og rem og får det strøm kan det køre endnu,
jeg vil dog sige at det ikke er alle mine Casioer jeg har været lige så heldig med, de laver altså også nogle mindrer heldige ure og det er min erfaring, at det i hovedesagen er blandt analogerne de findes..
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)