Hørt før: "Er armbåndsuret ved at uddø ?"
Problemet er, at det er så meget gætteri, når man skal fremtids beslutte hvad der kommer og går. Armbåndsuret har jo været med i noget med 70-80 år - og kan vel ha gode chancer vil jeg GÆTTE på, men der er jo to metodikker:

Man ser på hvad der ellers rør sig - gadges som viser tiden - mekanik der går ud - og bestemmer at så gør uret det nok også?
Desværre overser man et eller andet - at det ikke er for at vise tiden folk går med det, og fejlbeslutter?

Man ser på hvad der nu og her bruges af mange, har været brugt længe og stadigt er standard, og beslutter, at så holder uret nok mange år i endnu. Man overser bare fuldstændigt, at uanset vi elsker en ting idag, kan den være væk om 10 år. Havde jeg spurgt min morfar, om ikke hat til mænd ville blive meget mindre almindeligt (og ALLE MÆND (sådan ca) gik med hat i 1950-60 med mindre det var rent casual sommer), så havde han grint af mig, og tænkt "ubehjælpsomme fjols", mænd vil da altid ha en pæn hat på Icon_e_biggrin (Undskyld Bjørn) Sådan tror vi om ure herinde - og det KAN være rigtigt.

Det er superlet at være fremtidsforsker. Man skal bare gætte langt nok frem og ofte nok, så rammer man givet ind imellem. Rammer man ved siden af, griber man til min gamle læres faste bemærkning - ALT kan forklares (med et A med Hellerup accent) - og finder på et eller andet Icon_e_biggrin
Hvad vi lige skal bruge gættet om ure til her og nu, har jeg måske lidt svært ved at se - det påvirker jo ikke en sjæl - men det er jo ofte sjovt at læse.

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)