Citat:Ok så du mener jeg bør holde på det lidt endnu? Snakker vi år eller? Jeg ar ingen ide om udviklingen inden for vintage ur markedet så ved jo ikke hvor hurtigt den slags rykker sig.
Jeg siger blot at den generelle tendens på det internationale marked er, at dressure af bedre kvalitet, på trods af størrelsen er back in demand og har vel været det i ca. 2 år nu. De bliver dyrere og dyrere at anskaffe sig. Det kan dog variere fra mærke til mærke, men IWC er faktisk ret populært, specielt på det tyske marked, og netop DeLuxe modellerne ser man sjældent så de er eftertragtede. Hvis udviklingen forsætter i samme tempo som de sidste 2 år, så ville jeg bestemt afvente lidt endnu. Men det er altid et bet. Prøv f.eks. at følge auktionshuses (antiquorum f.eks.) slutpriser. Husk at det skal være nyligt afsluttede auktioner, hvis du vil danne dig et reelt billede.
Citat:Hvor ville du foreslå uret blev sat til salg henne når den tid kommer? Snakker vi ebay eller snakker vi en speciel ur auktion?
Specielle auktioner (auktionshuse) koster! Det er meget muligt at man kan opnå en højere slutpris der, dog næppe i DK/Sverige
(lauritz, kaplans osv.), for denne type ure værdsættes desværre ikke efter fortjeneste på vore breddegrader, men jeg tror det meste eller mere bliver sat til igen i form af salærer.
Jeg ville sælge det på tysk/international ebay. Dog er det en forudsætning for en god pris, at du som ebay-sælger har en omfattende positiv feedback som sælger! Få eventuelt en bekendt e.a. til at sælge det for dig. Dernæst er det ualmindeligt vigtigt at du "sælger" uret ordentligt. Masser af Close-up billeder af urkassens og skivens stand. Af værkets stand, krone, spænde og urkasse. Billeder af den indvendige side af snap-on bagkassen (få en urmager til at åbne det).
Lav en skriftlig vurdering(karakter) af uretsbestandele gående fra 1 som bedste karakter til 5 som dårligeste. Lad være med at smøre for tykt eller for tyndt på. Sæt i en tabel ord på dine karakter, eks. note 3= original zustand mit normaler gebrauchspuren osv.
Citat:Tænkte nok det ur var lidt specielt, den del af min familie købte på daværende tidspunkt som regel det bedste på markedet i den klasse. Set et par stykker rundt omkring som ikke var de luxe men ingen som var.
[url]"http://www.sammleruhrenportal.com/index.php?uhrid=236&bildid=6" o
nclick="window.open(this.href);return false;">http://www.sammleruhrenportal.com/index ... 6&bildid=6[/url]" o
nclick="window.open(this.href);return false;
mon ikke dette er det samme ur som du har. Bemærk at dette ur hverken kommer med original boks eller original spænde, og det til trods snakker vi over 1500 euro. Det er dog ret vigtigt at pointere at dette har den eftertragtede version af kaliber 401 med bl.a. svanehalsfinregulering, monometallisk skruebalance og stål-capjewel på centerhjulet. Der findes også en væsentligt simplere udførsel med glucydur-balance, enklere regulering og messing-capjewel på centerhjul. se nedenstående link
[url]"http://cgi.ebay.de/18K-IWC-INTERNATIONAL-WATCH-CO-SCHAFFHAUSEN-DE-LUXE-/370450454632?pt=Wristwatches&hash=item5640915868" o
nclick="window.open(this.href);return false;">http://cgi.ebay.de/18K-IWC-INTERNATIONA ... 5640915868[/url]" o
nclick="window.open(this.href);return false;
Er ikke et ur jeg nødvendigvis behøver sælge nu da jeg ikke står og mangler pengene.. Var bare mest nysgerrig så tænkte at dette forum måtte da været stedet at spørge. om hvad det var værd. Altid godt have have noget i baghånden..
Citat:Hvad jeg ved af skulle det meget gerne være massivt.. Hvordan finder jeg ud af det helt præcist? Kan kun se der som sagt står o 750.. Og tror ikke der e rlavet noget videre ved det. Uret fremstår dog ikke pudset overhoved. Ikke været pudset i mange år da det har ligget i en box istedet..
Uret har en tredelt urkasse. En bezel(lynette eller krans), en midtersektion med hornene(remanslutningen) og en bagkasse som i dette tilfælde trykkes fast. Der burde være mikroskopiske stempler på et af hornene, på midtersektionen typisk i samme side som kronen, og nogen gange er bagkassen stemplet både udvendigt og indvendigt andre gange kun indvendigt. I de små stempler står der ligeledes 750, som svarer til 18 karat guld. Når du fotografer for eventuelt salg er gode close-ups af stemplerne (står de knivskarpt har uret sandsynligvis aldrig været efterpolereret) til at få tårerne frem hos samlere, blot et tip.
Hvis uret altid har været i jeres eje fra nyt, så er det ikke utænkeligt at den originale købskvittering/garantibevis eller senere servicekvitteringer m.m. forefindes afgemt et sted, specilet med henblik på den flotte originale stand uret ses i. Ethvert sådant dokument er med til forøge værdien betragteligt.
håber det hjalp en smule, god vind med et eventuelt salg. Har uret affektionsværdi og du personligt kan lide urets fremtrædende, så kan jeg forsikre dig om at dette er absolut high-end, og så ville jeg beholde det.