Svar: 6,129
Tråde: 559
Modtaget Likes: 151 i 91 svar
Givet Likes: 29
Tak for de mange bud

Nu er det så bare at få prøvet et par af buddene af
Jeg har selv et par Fisher Space Pens, som jeg har været meget glad for, men de er desværre ikke behagelige for mig at skrive med, når der skal tages notater i 2 x 3 timer ...
Jeg købte en bærbar pc til at tage notater på, men jeg må erkende, at jeg skal have det "ind" gennem kuglepennen, for at det sidder fast i hovedet ...
De venligste hilsner, John
•
Svar: 4,456
Tråde: 283
Modtaget Likes: 3,254 i 1,131 svar
Givet Likes: 2,350
Min løsning:
Drop kuglepennen og find en Rollerball (ikke for tynd streg) med et relativt tykt konisk greb beklædt med gummi - f.eks. af mærket Pentel (god kvalitet)
De er billige - smides væk, når de er tømt/slidt - og man skal ikke trykke særligt hårdt, for at få en tydelig streg.
Typisk skal man trykke ret hårdt ned på papiret med en traditionel kuglepen - og det er det, som (sammen med et tyndt glat greb) er anstrengende for hånden i længere tid ad gangen.
Alternativ:
0,5 mm pencil eller en fyldepen !
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
•
Svar: 694
Tråde: 23
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 1
Er også selv til engangskuglepenne. For mig fungerer "Pilot Super Grip" godt
Med venlig hilsen
Jesper
I kassen pt.:
Breitling SuperOcean A17360
Breitling Avenger Seawolf titanium E17370
Rolex GMT Master II 16710
Omega Planet Ocean 2200.50.00
Maurice Lacroix Pontos PT6048
Junghans Automatic cal. 651.10 (1969)
•
Svar: 6,129
Tråde: 559
Modtaget Likes: 151 i 91 svar
Givet Likes: 29
Tusind tak for tippet, Peter
Jeg havde sådan en Pentel rollerball til at starte ud med, men den bortkom. Det er først nu, da jeg ser hjemmesiden, at jeg kan genkende, at det var sådan en. Billig, men super god at skrive med
De venligste hilsner, John
•
Svar: 1,636
Tråde: 46
Modtaget Likes: 21 i 10 svar
Givet Likes: 1
Må jeg også anbefale Pilot Explorer - det er en god bred rollerball som ligger perfekt i hånden og laver en fin let streg (du kan købe dem med forskellige tykkelser).
Vi har dem i æskevis på mit arbejde og på trods af at jeg har en Mont Blanc liggende, så tyer jeg nu oftest til Piloten.
•