Svar: 152
Tråde: 27
Modtaget Likes: 30 i 13 svar
Givet Likes: 4
Tak for link til EU ur forum og interessante overvejelser.
Måske skal jeg inkludere JLC på short-listen. Et lækkert ur.
Jeg har selv tænkt på at Deepsea selvfølgelig er det ur der minder mest om mit nuværende og at jeg derfor ikke får kontrast-effekt mellem urene. Hvis kriteriet bliver at købe et ur der er mest forskelligt i udtryk fra Submariner tror jeg at IWC Portuguese Chrono med hvid skive er det bedste bud.
Vedrørende spørgsmålet om hvilke af mine favoritter jeg bedst kan lide: det er det jeg er usikker på. Jeg har prøvet dem alle og kan lide dem alle. Jeg bliver måske nødt til at prøve de fem ure en gang til.
•
jacob jensen
Unregistered
Det er altid godt at få prøvet dem man har i tankerne på armen
så kan du også få prøvet noget JLC
•
Jeg har nu prøvet flere ure lørdag formiddag (bor i København centrum).
Jeg er blevet opmærksom på at det at købe et ur, ikke bare er at købe eet ur. Men flere. Urene skal passe sammen.
Mit scenarie (som ikke er skrevet i sten, men åben for input) for min kommende "urpark" er nu:
Fase 1 (efterår 2010):
a) jeg dumper mit (2 år gamle) rolex submariner for at købe et nyt GMT Master II.
Hvorfor? Fordi GMT er en bedre Rolex kombination (et mere forskelligt ur) end deep sea. Og jeg ved jeg ønsker et deep sea (i fase 2) - men ikke som primært rolex ur. 17 mm i dybden er voldsomt i skjortekanten.
b) jeg køber et IWC Portuguese Chrono med hvid skive og blå viser. Sublim kontrast til rolex.
c) Jeg køber (måske i julegave til mig selv - hvis det er fortjent) et Panerai 40 mm Luminor Automatic.
Hvis jeg har disse tre - jævnbyrdige ure af samme klasse (som også er vigtigt) at vælge mellem hver morgen, tror jeg jeg bliver glad. Og kombinationen af disse tre er realistisk i mit budget.
Vi får se. Jeg glæder mig.
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Det er altså bare en fed fase du er i lige nu.
Nyd det
Jeg glæder mig til at høre hvad du ender op med.
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
Det giver da lidt at vælge mellem. Om jeg ville "gide" rolex skiftet ved jeg ikke - jeg holder af ure jeg har gået med nogle år, men trænger du til noget andet Rolex, er det da et godt valg, og de andre valg er forskellige og gode - så go for it.
vh
•
hannover_dk Skrev:Det giver da lidt at vælge mellem. Om jeg ville "gide" rolex skiftet ved jeg ikke - jeg holder af ure jeg har gået med nogle år, men trænger du til noget andet Rolex, er det da et godt valg, og de andre valg er forskellige og gode - så go for it.
vh
•
Du har ret i Rolex pointen. Jeg elsker min Sub og det bliver med blødende hjerte at jeg måske sælger et elsket ur.
Jeg forstår dog også at det at være Ur-feinschmecker har sin pris.
Jeg er klar til at betale den for at blive feinschmecker.
I dag er jeg blot en passioneret fan uden nogen ure at have det I.
•
Svar: 305
Tråde: 18
Modtaget Likes: 432 i 119 svar
Givet Likes: 237
Du skriver at urene skal være jævnbyrdige/af samme klasse, dette tror jeg du bliver rigtig glad for, det er i hvert fald min erfaring at jeg ikke får gået med de ure der er klasser under de øvrige. Jeg ved mange herinde ikke har det sådan, men sådan er vi da heldigvis forskellige.
For øvrigt en fin samling du ender ud med, hvad enten du bytter sub'en eller ej. Jeg har selv ure af disse tre mærker samt JLC og er netop i dagligdagen rigtig glad for forskelligheden.
•
Svar: 1,960
Tråde: 102
Modtaget Likes: 451 i 224 svar
Givet Likes: 124
Tage Reinhardt Skrev:Jeg elsker min Sub og det bliver med blødende hjerte at jeg måske sælger et elsket ur.
Så lad dog være med det! Og jeg synes også du skal lade være med at købe endnu et Rolex, som i (for) høj grad ligner det, du har. Når "Baun" i sin signatur skriver "skift ur, når du skifter sko", og jeg så lige har taget drejningen med "hat" er det jo et udtryk for, at vi begge synes, at uret meget gerne må matche den øvrige fremtoning - om det så er tøj, aktivitet, job eller noget helt andet - og der tror jeg, du på lang sigt vil have glæde af at have forskellige at vælge mellem - altså Panerai eller en af IWC'erne på din liste. I mit tilfælde er "forskellige" forskellige Rolex'er (klik på mit signatur-billede), men det er jo altså mit valg. Jeg er glad for ure, men de vælges især efter, at de skal bruges og kunne bruges til forskellige lejligheder. Du lyder som om, det også er netop det, du søger.
/Bjørn.
•