Hvilket ur/ure skal med til Rusland
Joepete Skrev:Har du ikke en Sub 5513 ? Dén ville da være den perfekte all-rounder ... Icon_e_smile

Ellers, kunne du indsnævre et 10-urs-felt, og så lade os stemme ? Du behøver jo ikke rette dig efter den endelige afgørelse ... Icon_razz

Jo jeg har en Sub, men den kommer ikke med - jeg har ingen lyst til at "nogen" spotter et ur af værdi på min arm i gadebilledet.

Det bliver min Seamaster 120 fra fra 70'erne samt denn guld Constellation jeg fik i 50 år gave af Conni.

Mærke og model: Omega Seamaster 120

Årgang: 1970
Kasse: ”Barrel shaped”, stål i pæn stand med brugsspor og 0-60 mørk blå bezel. Smukt Seamaster logo i relief i bagsiden
Højde: 12 mm
Diameter: 38,5 x 42 mm uden krone
Skive: Original, mat mørk blå, fin stand. Originale visere med selvlysende materiale. Stål index.
Rem: Original Omega lænke 1171 /650
Caliber: 1002 Automatic
Caliber nr.: 32064770
Ref. Nr.: 166.088

İmage

İmage

İmage

İmage

og
Mærke og model: Omega Constellation Chronometer Pie Pan, Automatic
Årgang: 1962
Kasse: Rund, 18 Karat Guld og observatorium på bagkassen. Smuk stand - poleret
Højde: 10 mm
Diameter: 34 mm uden krone
Skive: Flot original skive i særdeles flot stand. Flotte gyldne visere og timemarkeringer i fin stand
Rem: Sort reptil læder rem og det smukke gamle Omega spænde
Caliber: 561 COSC Automatic med dato,
Caliber nr.: 19063148
Ref. Nr.:

İmage
İmage
İmage
İmage

vh Baun
Svar
Baun Skrev:I august skal vi på en flodsejlads på Volga fra Moskva til Sct. Petersborg.

Båd med ca 100 kahytter. Jeg har ingen ide om der er box i kahytterne. Der er naturligvis lokal besætning mv. på båden.

Turen tager 11 dage og der er selvfølgelig udflugter mv. jævnligt.

Normalt ville jeg jo ikke kunne klare mig uden 4-6 ure på sådan en tur, men tør jeg have flere ure liggende i kahytten (gemt) ...

Eller skal jeg virkelig klare mig med kun et ur i 11 dage ..... i givet fald hvilket"

Uha - det synes jeg er svært Icon_rolleyes

vh Baun

Jeg er lige kommet hjem fra et cruise op langs Grønlands vestkyst, vi var langt nord for polarcirklen.
Jeg havde 3 ure med, de 2 var vintage. der var ingen box i kahytterne, og jeg stolede (med rette) fuldt på den fantastisk søde filipinske besætning, så jeg lod de ure jeg ikke gik med, ligge fremme på bordet når jeg forlod kahytten.

Et oplagt vintage-valg for mig, var min svigerfars Universal Geneve Polerouter fra 1956, et ur som UG markedsførte med hjælp fra SAS, da SAS startede med at flyve til USA via Grønland.
Uret stod sin prøve, og gik perfekt, sin alder til trods.
Svar
Du må lave en Mads Christensen.
Icon_smil
/SK
Svar
Det blev de 2 nævnte og det gik fint. Seamasteren om dagen. med i bad når vi kom hjem på skibet - og så Constellation på til middag og aftenhygge.

Guiden fortalte mig, at i de snart mange år de havde sejlet på turen fra Saint Petersborg til Moskva (og omvendt) havde de endnu aldrig haft et anmeldt tyveri!

Jeg lod ur, penge mv, være i en aflåst kuffert og det gik fint.

Iøvrigt var vi heldige med at være i Moskva før det blev et problem med røg fra skovbrande og i Saint Petersbor var det heller ikke noget problem omend vi jo godt kunne se at "disen" var unaturlig - ikke bare det almindelige varmeflimmer.

vh baun
Svar
Et ur der kan tåle vand.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)