Vintage Omega-ure - hvordan holder de prisen?
#1
Lige et nybegynder spørgsmål mere:

Hvor godt holder Omega-vintage-ure egentlig prisen? Hvis f.eks. et ur koster 4.000 i dag, hvad koster samme ur i samme stand så om 2 år? Og omvendt: hvad kostede et vintage-ur for to år siden, som i dag koster 4.000 kr. Samme stand.

Kan forstå Rolex sætter listepriserne op hvert år, hvilket medfører samme pris eller højere på urene. Men hvordan er det med Omega?

på forhånd tak
Icon_question


Eskil
Svar
#2
Fra én nybegynder til en anden :

Omega og Rolex vintage er GENERELT rimelig stabile i priserne. Men det kan de selvfølgelig kun være, så længe folk vil købe dem, og så længe du ikke selv har betalt en "for høj" pris. Det er jo altid svært, at sætte en fast pris på 30-40-50-år gamle ure, og der er selvfølgelig også sjældnere modeller, som holder en bedre pris osv.

- En anden ting, som også bare er grebet ud af mine egne sparsomme erfaringer - ure skal næsten aldrig ses som et investeringsobjekt. Men det der næsten kan Mads Gjødesen, Morgan og andre top-dollar-WIS's fortælle meget mere om!
Icon_cool Icon_cool

- Morten
mortenb85 [vokal-i-cirkel] gmail.com
Svar
#3
Generelt holder Vinatge Omegaer prisen fint ..... men...

Hvis du køber et ur fra mig, Krognos, Mølbak, Mywatch eller lignende får du et ur som der gives en vis sikkerhed for hvad er og hvilken stand de er i. Og da vi nok har en fortjeneste skal du jo afskrive den - når du 2 år senere vil sælge uret.

Det kan være glasset er blevet ridset, remme er slidt op, det er længere tid siden det har været til service. Det koster alt sammen.

Din omkostning på et ur du sælger 2 år efter at du har købt det vil nok være 1500 kr.

Alternativt skal du finde uret på auktion - eller købe ved en der har lige sådan et ur han købte for et par år siden, så begrænser du afskrivningen. På auktion kan du endda være heldig at gøre en handel som du kan tjene på ved senere salg! Icon_mrgreen

vh Baun
Svar
#4
Baun Skrev:Generelt holder Vinatge Omegaer prisen fint ..... men...

Hvis du køber et ur fra mig, Krognos, Mølbak, Mywatch eller lignende får du et ur som der gives en vis sikkerhed for hvad er og hvilken stand de er i. Og da vi nok har en fortjeneste skal du jo afskrive den - når du 2 år senere vil sælge uret.

Det kan være glasset er blevet ridset, remme er slidt op, det er længere tid siden det har været til service. Det koster alt sammen.

Din omkostning på et ur du sælger 2 år efter at du har købt det vil nok være 1500 kr.

Alternativt skal du finde uret på auktion - eller købe ved en der har lige sådan et ur han købte for et par år siden, så begrænser du afskrivningen. På auktion kan du endda være heldig at gøre en handel som du kan tjene på ved senere salg! Icon_mrgreen

vh Baun

tak for det. en udgift der er til at overskue...by the way - nogen der ligger inde med sådan en fætter her til salg. Klart mit yndlingsur indtil nu:

[url]"http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&Item=270517240715&Category=31387&_trkparms=algo%3DLVI%26its%3DI%26otn%3D2#ht_3224wt_908" onclick="window.open(this.href);return false;">http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... 3224wt_908[/url]
Svar
#5
Den ser OK ud - lidt slidt bagplade. En fornuftig sag, som du sagtens kan finde herhjemme - både i versionen 551 uden dato og helt op til quickset dato. Den må ikke være dyrere end de 999 $ den koster nu, den kan hentes hjem for omkring 5-7.000 kr en del steder, og fra USA får du oftest told og moms oveni.
Se Ebay.de efter dem i stedet, men der er mange med skiftede værker og skiver så tingene ikke hænger sammen. Du kan jo også håbe en herinde har en til salg

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#6
Tak, men hvis nu man finder et ur som denne hvor bagbeklædningen er slidt eller lignende - kan man så købe en flot bagplade et andet sted - f.eks. på ebay, så man ender op med et fint ur? Det er vel en standard constellation-bagplade. Eller nej? jeg ved tingene er komplekse hvad Omega angår...
Svar
#7
Alt er muligt men NEJ - køb et ur der er som du vil have det. At købe og skulle skifte stumper bliver dyrere
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)