Svar: 1,094
Tråde: 151
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Givet Likes: 0
Hej Peter
Det er et tilbagevende spørgsmål og stadig relevant, i en af de andre tråde på denne side kan du bl.a. læse om John som for kort tid siden blev snydt i en privathandel.
Sørg for at handle med en der har gode referencer, eksempelvis her under good guys / bad guys.
Spørg evt. her om andre har handlet med den person du vil handle med.
Ellers er der kun at mødes med sælger personligt eller løbe chancen.
Men held og lykke med din urhandel, de fleste går da heldigvis godt.
•
Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
Jo, der er altid en chance at blive snydt. Men den er enormt lille. Jeg tror at JoePetes beklageligt rip-off var noget af den første, jeg kan huske i alt den tid, jeg har været med i dette forum - og det tidligere (otte - ni år). Naturligtvis lufter ikke alle deres tab i fuld offentlighed, men af de flere kammerater og venner som handler med ure, hører jeg ligeledes aldrig om snyderier.
Hvis du undgår at købe fra én hvis pris er alt for fordelsagtigt, billederne uskarpe, mails alt for få eller alt for mange osv. og husker den gamle regel om at ikke købe varen, men sælgeren, er risiko meget lille.
Nogen gang kan jeg føle lidt synd for de rookies som blive skræmt af de handlende her; svar for forespørgsler af denne slags svares med fine insinuieringer om hvor usikkert det er at handle på nettet.
Det er det ikke og hvis vi ikke tør at tage det skridt at betale med kreditkort og modtage varen med post bagefter (essensen af hele e-handel) uden at blive paranoide, er fremtiden nok aflyst fra denne sektor...
John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !

)
•