Hvidguldslynette
Kan hvidguldslynetten godt bliver lidt guli med tiden? har købt et ældre datejust som ellers er Mint condition men jeg synes ikke hvidguldslynetten er helt så "hvid" som andre jeg har set på. Ellers er det bare lyset og refleks fra den rosa skive som spejler sig og bedrager mine øjne?

Icon_e_biggrin
Svar
Kommer lidt an på alderen. De ældre rolex lynetter var rhodinerede, som efter en tid blev slidt af så de blev lidt matte i det.

Mvh Morgan
Svar
Morgan Jones Skrev:Kommer lidt an på alderen. De ældre rolex lynetter var rhodinerede, som efter en tid blev slidt af så de blev lidt matte i det.

Mvh Morgan

skulle være en 16014 fra 80/90'erne. Har ikke haft lænken af endnu så jeg kan se serienummer

mvh
Frederik
Svar
glemte lige og lynetten/uret ser på ingen måde slidt ud.
Svar
No worry. Jeg ved præcist hvad du mener og, ældre hvidguldslynetter er oftest lidt gullige.
Mange af 70´ene lynetter var ikke rhodinerede og ikke-rhodineret hvidguld som ikke pudses jævnligt (eller gnides blankt i dagligt brug), bliver gulligt - men kan gøres shiny meget nemt med en guldpudseklude (men brug helst ikke hårdere metoder).
Hilsen John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Tio Malo Skrev:No worry. Jeg ved præcist hvad du mener og, ældre hvidguldslynetter er oftest lidt gullige.
Mange af 70´ene lynetter var ikke rhodinerede og ikke-rhodineret hvidguld som ikke pudses jævnligt (eller gnides blankt i dagligt brug), bliver gulligt - men kan gøres shiny meget nemt med en guldpudseklude (men brug helst ikke hårdere metoder).
Hilsen John

Det lyer godt, så bliver den nok mere hvid når kæresten begynder at gå med det til hverdag. Uret har ligget hos en samler førhen.

Og tak for skiven...den er helt perfekt..lige have jeg ledte efter Icon_razz
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)