Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
Hejsan,
her på forumet har været alle mulige slags emner fra "Hvor høj er din indtægt" til "Hvilken fyldepenne / golfudstyr du bruger".
Fair nok - og absolut interessant læsning, når man prøver at tegne en social- eller karaktermæssige profil af os som er ramt af den her helt bestemt form for galskab ( dvs. urnørdteri ).
Som kringlen på lagkagen (?) vil jeg tilføje afstemningen, hvor man har en mulihed for at fortælle om sin uddannelse. God fornøjelse
John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !
)
•
Svar: 2,535
Tråde: 210
Modtaget Likes: 2 i 1 svar
Givet Likes: 0
Jeg tror du skulle have anvendt nogle mere officielle mål for uddannelsesniveauer.
Hvor sætter man feks. sit kryds med en mellemlang videregående uddannelse?
Kunne være noget med;
Folkeskole
Ungdomsuddannelse (Studentereksamen, HF, HG, HTX mv.)
Erhvervsfaglig uddannelse (håndværker, kontor mv.)
Mellemlang videregående uddannelse (3-4 år normneret)
Lang videregående uddannelse (over 4 år normeret)
PHD grad.
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Jep den var svær - hvor sætter en HA sig kryds - eller en kontorudlært med merkonom uddannelse osv. Ikke helt klart for mig heller
vh
•
Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
Ganz genau, Speedy & Hannover.
Men når jeg har oplevet hvor meget forvirring begrebet "mellemlang uddannelse" skaber, valgte jeg at definere nogle rigide og firekantede grænser.
Hvad angår f.ex. merkonomer og HA´er, falder de - og i øvrigt ret mange af de mellemlange uddannelser - under "Studentereksamen - evt. bachelor". Mange af de gamle mellemlange uddannelser er faktiskt ved at "certificere" sig med en B.A.
I sidste ende skrev jeg posten for at tilfredsstille min nysgerrighed ang. uddannelser her på forumet, ikke at opnå repræsentative resultater for en videnskabelig undersøgelse
Cheers - John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !
)
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Sjovt at se, men jeg tror også billedet bliver lidt tvetydigt idet mange sikkert har en længere/mellemlang videregående uddannelse som ikke bør/kan slåes sammen med en studentereksamen (som du ikke kan bruge til en flyvende klaphat uden mere udd).
Anyway det er bare for underholdnings skyld, så skidt...
/Mads
•
Svar: 2,535
Tråde: 210
Modtaget Likes: 2 i 1 svar
De gængse uddannelsesnivaeu definitioner kan givet findes på <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.uvm.dk">www.uvm.dk</a><!-- w --> eller Danmarks Statistik.
Folkeskolelærere, pædagoger, sygeplejersker, socialrådgivere mv. er idag "pproffesions bachelor".
Der er en mange som er uddannelt for en del år siden, og som idag er bachelor uden at have en studentereksamen.
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Hej
Så må jeg nøjes med to uddannelser, reservedelsekspedient indenfor autobranchen, og urmager.
MVH Peter
•
Svar: 427
Tråde: 23
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Samme problem som nogen af jer andre.
Jeg har en HD(U), så jeg ved ikke lige hvor jeg hører til.
•
Svar: 1,427
Tråde: 84
Modtaget Likes: 4 i 4 svar
Givet Likes: 6
Ja, jeg ved ikke rigtigt - jeg er oprindeligt maskinmester - og har netop afsluttet min HD(O)......
"It's better to have a need-not, than to need a have-not"
IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings
•